Gå til innhold

Zafira B 1,8L, 2009 feilkoder 13004, 1345E og 17012

Ranger emnet


Rollo

Anbefalte innlegg

Hei

Lampen for motorfeil begynte å lyse i dag og jeg får feilkoder 13004, 1345E og 17012 på pedaltesten

Noen sier at det er lambdasonden, men det er en før og etter katalysator, hvordan vet jeg hvem som er gåen? Vet noen pris på å få dette gjort?

Kan det være tennpluggene?

All hjelp mottas med takk

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/4/2022 den 9:18 PM, Rollo skrev:

Hei

Lampen for motorfeil begynte å lyse i dag og jeg får feilkoder 13004, 1345E og 17012 på pedaltesten

Noen sier at det er lambdasonden, men det er en før og etter katalysator, hvordan vet jeg hvem som er gåen? Vet noen pris på å få dette gjort?

Kan det være tennpluggene?

All hjelp mottas med takk

R

Vet none hvilke sikringer det er som  styrer 02 sensorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan google de selv  ved å sette en P foran tallene og fjerne det midterste sifferet. P1304, P1345E P1712

Dette er litt misvisende, så ville heller få lest ut feilkoder med ett diagnoseapparat. 

Ingen av de feilkodene sier noe om feil på lambdasensorer 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/6/2022 den 9:19 PM, opelduude skrev:

Du kan google de selv  ved å sette en P foran tallene og fjerne det midterste sifferet. P1304, P1345E P1712

Dette er litt misvisende, så ville heller få lest ut feilkoder med ett diagnoseapparat. 

Ingen av de feilkodene sier noe om feil på lambdasensorer 

Takk for svar. Er ikke 02 sensor lamdasonden. Jeg googler P1034 og P1345E og får opp o2 sensor feil. At det er bank 1 sensor 1. Som er den lamdasonden som er under tennpluggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1034 eller P1304? 

P1304 Kommer opp med flere alternativer på google, alt fra feil tenning til feil på EGR. 

P1034 er relatert til o2 sensor aka lambdasonde. 

02-sensorene sitter på eksosanlegget. Bank 1, sensor 1 er den som sitter nærmest motoren. 

Når du har så mange feilkoder, så er det sannsynlig at en defekt sensor påvirker motoren i så stor grad at den også gir feilkoder på andre sensorer. 

Det er vanskelig å stadfeste hva som må skiftes uten å se på hvilke verdier sensorene avgir. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, opelduude skrev:

P1034 eller P1304? 

P1304 Kommer opp med flere alternativer på google, alt fra feil tenning til feil på EGR. 

P1034 er relatert til o2 sensor aka lambdasonde. 

02-sensorene sitter på eksosanlegget. Bank 1, sensor 1 er den som sitter nærmest motoren. 

Når du har så mange feilkoder, så er det sannsynlig at en defekt sensor påvirker motoren i så stor grad at den også gir feilkoder på andre sensorer. 

Det er vanskelig å stadfeste hva som må skiftes uten å se på hvilke verdier sensorene avgir. 

 

Tusen takk  for at du svarer. Jeg tror også det, etter en del søk, at en feil kan lede til flere feilkoder. Har nytt luftfilter og skal sjekke plugger og evt kjøpe lambdasjonde1. Spurte på skruvat om de kunne hjelpe, men de henviste til at de behøve original nr på delen. Har sendt en forespørsel til Opel om de kan gi meg original nr til den sonden, men de svarer ikke. Har du noen tips om hvor jeg kan kjøpe delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste er å søke opp delene etter registreringsnummeret. Sider som eurodel, skruvat osv lar deg skrive inn registreringsnummeret for å lettere finne riktige deler. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår