Gå til innhold

Får ikke godkjent tilbakestilling av styreenhet

Ranger emnet


GTI5

Anbefalte innlegg

Hei, har en eldre Golf GTI 5 som tidligere har vært chippet. Dum som jeg var så ønsket jeg å godkjenne senkesettet hos Vegvesenet, men fikk mangel på mistanke om chip (kjørte uten katalysator). Etter å ha tilbakestilt denne hos et chipfirma må jeg få dette dokumentert fra et merkeverksted, ifølge Vegvesenet. Støy og avgass er allerede dokumentert, men verken Albjerk eller Møller kan dokumentere at styreenheten er OK, da de ikke har mulighet til å gå inn og sjekke i styreenheten eller få kjøpt inn ny.

Hva faen skal jeg gjøre da? Sitter her med en bil som ikke kan registreres, selvom den nå er dønn original. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med Risløkka, de sa jeg måtte ta det med mitt lokale Vegvesen, men tipsa om å snakke med teknisk svartjeneste. Snakka med Teknisk svartjeneste og de kom med en morsom løsning: Få dokumentasjon fra Møller at de IKKE kan dokumentere at styreenheten er original, lever dette dokumentet til Vegvesenet og bilen vil bli godkjent. Hvor logikken er i det vet jeg ikke, men skal bli spennende å høre hva de har å si på Vegvesenet i Drammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/17/2022 den 4:46 PM, Jesper1201 skrev:

Det du kan gjøre er å ta kontakt med OCT Tuning, de leverer tuning med TUV godkjenning. 
 

http://www.oct-tuning.no/info/regelverk

Ja dette er også en måte å gjøre det på om man ikke er ute etter å bygge en bil 100% tilbake til original men kun få den godkjent. Man får også en hyggelig bonus :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 3/17/2022 at 4:46 PM, xr4ti said:

Fiffi løsning men så lenge det funker så er det jo bra. Gjerne en oppdatering om åssen dette går for dette kan være til hjelp for andre også. 

Da er bilen omsider godkjent. Det tok nesten 5 måneder og mange telefonsamtaler med vegvesenet.  Makan til tafatte folk skal man faen lete lenge etter. Konklusjonen er ihvertfall at løsningen jeg beskrev i forrige post fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår