Gå til innhold

Problemer med låskasse på skyvedør

Ranger emnet


Geir1234

Anbefalte innlegg

Fikk for en måneds tid siden problemer med at låsekassa på skyvedør ikke "klikket" når jeg lukket den (dvs. at den måtte stroppes for å holdes lukket). Jeg satte derfor selv inn ei ny låskasse. Denne virket fint i ett par uker, men så skjedde akkurat det samme med den. Jeg mistenker derfor at utløsende faktor ikke er i selve låskassa, men greier ikke forstå hva dette ellers kan skyldes. Er det noen som har noen teorier her? Caddy 2016-mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Jeg har samme problemet selv, gjelder også Caddy 2016-mod.
Problemet oppsto etter jeg lot døren stå åpen noen timer, døren går ikke i lås - og har gjort det samme som deg med å stroppe igjen døra...

Tidligere slet jeg med at døren ikke ble registrert som lukket, og dette ble bra etter jeg pusset kontaktene i døra.
Jeg lurer på om det kan være de samme kontaktene som er årsaken til dette problemet, er det noe elektronikk som sørger for at døren går i lås, eller er det kun mekanisk?

Vurderer å bestille ett sett med slike kontakter og bytte disse.

https://www.stevensvwspares.com/vw-caddy-door-lock-mechanism/sliding-door-contact-passengers-side-pillar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har samme problemet.

Jeg har 2 sidedører og tenkte å måle spenningene på begge sidene for å se om de var like.

Jeg fant ut at på ytterste rekke på bilen (de 3 pinnene) så målte jeg 12V mellom laveste og den i midten på begge dørene. Men når jeg målte mellom den laveste og den øverste så var det bare strøm 12V på den døra som funker.

Det sitter jo en sensor i døra helt bakerst som har noe med låsinga å gjøre.

kanskje den mangler strøm nå?

På meg så virker det som den ikke registrerer at dørlåsepinnen kommer inn i låsen og derfor ikke låser døra?

Je

Kan jeg være inne på noe her?

Noen som har koblingskjema? Sikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
På 10/17/2022 den 11:43 AM, cadd skrev:

Jeg har samme problemet selv, gjelder også Caddy 2016-mod.
Problemet oppsto etter jeg lot døren stå åpen noen timer, døren går ikke i lås - og har gjort det samme som deg med å stroppe igjen døra...

Tidligere slet jeg med at døren ikke ble registrert som lukket, og dette ble bra etter jeg pusset kontaktene i døra.
Jeg lurer på om det kan være de samme kontaktene som er årsaken til dette problemet, er det noe elektronikk som sørger for at døren går i lås, eller er det kun mekanisk?

Vurderer å bestille ett sett med slike kontakter og bytte disse.

https://www.stevensvwspares.com/vw-caddy-door-lock-mechanism/sliding-door-contact-passengers-side-

Hei! Problemet forsvant, men har nå dukka opp igjen. Fikk du løst dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/17/2022 den 11:43 AM, cadd skrev:

Jeg har samme problemet selv, gjelder også Caddy 2016-mod.
Problemet oppsto etter jeg lot døren stå åpen noen timer, døren går ikke i lås - og har gjort det samme som deg med å stroppe igjen døra...

Tidligere slet jeg med at døren ikke ble registrert som lukket, og dette ble bra etter jeg pusset kontaktene i døra.
Jeg lurer på om det kan være de samme kontaktene som er årsaken til dette problemet, er det noe elektronikk som sørger for at døren går i lås, eller er det kun mekanisk?

Vurderer å bestille ett sett med slike kontakter og bytte disse.

https://www.stevensvwspares.com/vw-caddy-door-lock-mechanism/sliding-door-contact-passengers-side-pillar

Hei! Problemet forsvant, men har nå dukka opp igjen. Fikk du løst dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår