Gå til innhold

Bygge xenonlykter om til vanlige?

Ranger emnet


gotthard

Anbefalte innlegg

Han en halvgæli v70 2007 mod med xenonlykter, de er helt hvite i "glasset" og tenkte bytte de ut med de koster 13800kr nye! Har ikke videre lyst til å koste på den 28000 i lys så tenkte hva må til for å kutte ut xenon dritten ( aldri likt xenon) å montere vanlige lykter i stede?

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri likt xenon fordi du kun har hatt utslitte lykter? 

Som Quattro73 sier så kan det fint våtslipes og du får nesten helt ny look. 

Om du er usikker så kan nok ett verksted eller bilpleiefirma gjøre dette for deg for ett par tusenlapper, så sparer du mye. 

Å bygge om til halogen er heller ikke bare bare da halogenlykter ikke kommer til å passe rett på ledningsnettet når du opprinnelig har xenon. Vet ikke hvor avansert Volvo er på dette området men ofte er lyktene også kontrollert av en styreenhet eller BCM modul om du vil. Det vil også bli krøll med denne om du begynner å bygge om  til halogen uten at du vet hva du gjør. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, opelduude skrev:

Du har aldri likt xenon fordi du kun har hatt utslitte lykter? 

Som Quattro73 sier så kan det fint våtslipes og du får nesten helt ny look. 

Om du er usikker så kan nok ett verksted eller bilpleiefirma gjøre dette for deg for ett par tusenlapper, så sparer du mye. 

Å bygge om til halogen er heller ikke bare bare da halogenlykter ikke kommer til å passe rett på ledningsnettet når du opprinnelig har xenon. Vet ikke hvor avansert Volvo er på dette området men ofte er lyktene også kontrollert av en styreenhet eller BCM modul om du vil. Det vil også bli krøll med denne om du begynner å bygge om  til halogen uten at du vet hva du gjør. 

 

Aldri likt xenon siden de 3-4 bilene jeg har hatt med det har systemet bare lavd krøll og kostet masse penger med bytte av balaster og pærer. Søkte lit rundt og fant fort ut at det går men er mye arbeid og bygge om så blir til at jeg kjøper settet til 3M som får mye skryt og pusser de så får jeg se hva resultatet blir, går det gæli finnes det brukte lykter rundt om som er bedre enn de jeg har :-) Ene lykta har begynt og bli misfarget inni og å det er ikke like enkelt og slipe bort.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei

Hadde selv det samme problemet. Jeg ville ha vekk xenon da lyktene mine var så dårlig at de ikke ville gå igjennom en ny EU kontroll. Jeg byttet over til H7 pærer, (kjøpte nye hovedlyker til under 3000 på skruvat.no) Problemet mitt nå er at jeg ikke får slettet feilmeldingen som kommer opp (at xenon lyene trenger service). Men alt annet enn feilmeldingen fungerer helt fint...

Noe som har noe info om hvordan slette permanent feilmeldingen på V70 ' en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har xenonlys-systemet egen styreenhet eller om den er en del av BCM modulen, så blir du ikke kvitt feilmeldingen uten å bytte til en styreenhet for bil uten xenon. Den må også programmeres, så det kommer til å bli mye dyrere enn det hadde kostet deg med nye xenonlykter i første omgang om du ikke kan leve med den feilmeldingen. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår