Jump to content

Toyota Hilux 1994 2,4 motorvarmer

Rate this topic

Snillegutt
 Share

Recommended Posts

Jeg har forstått at jeg kan varme blokka/vannet på tre måter.

Defa Slangevarmer 411421 kr 1363

Defa blokkvarmer 411117

Men, jeg finner ingen Defa kontaktvarmer for bilen min. De sier det er fordi blokka er jern og ikke aluminium, fordi jern ikke klarer å oppta varmen godt nok.

Jeg prøver å gjøre det billig, kan kjøpe blokkvarmer for ca 700,- fra utlandet, men kanskje den skal inn bak og det blir for mye bry. Noen som vet noe mer?

Takk

Varier fra bil til bil. Ikke alle som har plass til en blokkvarmer i blokka, derfor Defa har flere alternativer. 

Jeg er veldig fornøyd med slangevarmer på min bil. Står den på i 2 timer i ca 12 minus så gløder ikke bilen engang når jeg skal starte, så det har overraskende god effekt. 

For min del så ville jeg gjort det lettest mulig og montert noe som passer rett på. 

14 Opel Insignia Country Tourer 4x4 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By farnol
      Jeg har problemer med at bilen (2.0 TDI 103kW) paradoksalt nok er tungstartet om jeg bruker motorvarmer. Jeg har ellers ingen problemer med start, heller ikke om motoren er halvvarm av andre årsaker enn bruk av motorvarmer. Er det noen som vet om dette er vanlig på nyere turbodieselmotorer, eller har jeg grunn til å tro at noe er feil med motorstyring? 

• By ch33p0x
      Hei hei! Jeg har en Audi A4 2009 mod. Er det ikke motorvarmer på disse? 
      hva skal til for å få det? hva trenger jeg? defa warm-up er bare for å varme opp bilen innvendig? eller funker det på å varme motor og? eller? 
      Vil ha litt info om dette :) for jeg kan ikke se noe plugg for motorvarmer i front på bilen og jeg kan ikke noe om dette :p 
      kan forøvrig legge ved noen bilder av bilen :)

• By Fredrik Dagsleth
      Har Defa warmup med smart start i bilen fra før, tenkte å oppgradere med/til Warmup Link som kan styres med mobilen.
      Noen som har gjort dette? Spørsmål som da følger:
      1. Hva trengs av tilleggsutstyr
      2. Kurant å gjøre selv
      3. Pris

Bilen er en VW Touran 2.0tdi

Fredrik
    • By sircharlez
      Dette er et flaut spørsmål å stille, men jeg er desperat og vil heller være "anonym" her enn å drite meg ut hos bilforhandleren :)
      Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg finner motorvarmerledningen på en 08 Avenger?
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy