Gå til innhold

Blinkende motorlampe og tenningsfeil

Ranger emnet


Kristian97

Anbefalte innlegg

Bilen min, en VW Golf 5 1,6 FSI 2005 modell, har en blinkende motorlampe. Når motoren er varm, og bilen står på tomgang, mister jeg tenning på en av sylinderne (har hvert forskjellige sylindere). Har hatt feilsøking på to ulike verksted uten å ha funnet ut hvor feilen ligger, men coilene, pluggene og NOx-sensor er utelukket da disse er byttet. Har fått høre at det kan være problemer med styringsenhet, men har ikke hatt feilsøk på dette da det kan være tidkrevende (dyrt) når problemene "kommer og går" når bilen står på tomgang. Har tenkt at feilen må ligge i komponenter som styrer forholdet mellom luft/drivstoff, uten at jeg har kompetansen til å finne ut hva dette skulle være. 

Bilen er en eldre bil, og det er lite verdi i bilen i utgangspunktet. Har derfor vurdert å kvitte meg med den da det er lite lønnsomt å bruke penger på å reparere noe som kanskje ikke lar seg reparere. Er det noen som har forslag til hva/hvor jeg kunne kikket etter feil videre, og evt hvordan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at det er 7 feilkoder, men den siste er nok på side to, som du kanskje ikke har? 

Uansett, side du har feiltenning på alle sylindre og random, skulle det ikke forundre meg om det er et strekt registerkjede på den motoren. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Den siste feilkoden er P1071 (uforståelig signal fra NOx-sensor-oppvarming). NOx-sensoren er som nevnt byttet så tror ikke det ligger noe feil der. 
 

Kan et strekt registerkjede forårsake feiltenning når bilen står på lavt turtall? Det har jeg isåfall ikke tenkt på tidligere.

 

Synes det er rart om det skulle være signalfordeler eller dårlig kontakt mtp at feilen dukker opp kun ved lavt turtall når motoren er varm, og ikke tilfeldig under kjøring. Noen som har noe tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår