Gå til innhold

Vann i diesel filter og ny dynamo som bare dør?

Ranger emnet


Sveinung Kristiansen

Anbefalte innlegg

Jeg har tre problemer med to like biler. 

 

Bil 1

VF53183 HYUNDAI SANTA FE

Denne har to problemer. 

1. Symbolet for vann i diesel filter er på selv om det er tømt for vann. 

2. Ny dynamo kreperer?? 

Av en eller annen grunn takket en 3 måneder gammel dynamo for seg her om dagen. Nytt sønnac batteri ble kjøpt samtidig med dynamo. Det er ingen ulyder fra dynamo og jeg har renset den flere ganger med forskjellige typer electro rens. Men den vil ikke gi fra seg ett lite elektron. Er det noe jeg kan gjøre for å sjekke at det definitivt er den som er gåen? (ja. 120a sikringen er i orden). 
PS. Har nå målt de to polene. Jeg finner ut at det kommer ca 10.4v fra den ene polen og ca 11.2v fra den andre. Langt i fra nok til å holde strøm i batteriet. 

 

Og så bil nr 2.

Her har bilen stoppet. Verksted mener det er filteret som er tett. Jeg har hatt oppe dieselpumpen I tanken og sjekket filteret der. I selve tanken ligger det en masse små flak som ser ut til å komme fra lakk som er inni tanken. Det får meg til å tro at filteret i motorrommet er ganske dårlig. Nå starter bilen men går kun i nødmodus. Når jeg vrir om nøkel for å stoppe motor går den i et par sekunder etter. Eier sier dette har skjedd før. Og da kjørte de den i nødmodus til den en dag fungerte som den skulle. Det er ingen motor lampe eller relevant feilkode som gir meg noen svar. Screenshot_20211125-232634_Chrome.jpg.42d78619edc75804a6da84a59d1a44b9.jpgdynamo.thumb.jpg.d22d9c9e7ffbe66bcf0def85caadd5c5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår