Gå til innhold

Kan man lese av når en feilmelding ble vist første gang?

Ranger emnet


Bjor

Anbefalte innlegg

Er det mulig med diagnoseverktøy å finne ut når en feilmelding ble vist for første gang? Eller kan man kun se aktive feilmeldinger?

 

Jeg kjøpte en bil, også har den begynt å vise feilmelding på parkeringsbrems(Audi B8) Hadde vært veldig fint å få se om den feilmeldingen har kommet opp mens de andre eide bilen og, da den kommer og går.  For viss den har gjort det har de utelatt å fortelle meg om det

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jesper1201 said:

Ja, med rett diagnoseutstyr. 
Det forutsetter også at den aldri har blitt slettet. 


Okei,

 

Jeg har bilen på verksted nå, ba de ta en scan. Får jeg da opp det eller må jeg be eksakt om det?

 

Altså, er det en del av dataen de tar ut da, eller krever det en mer "grundig" scan enn den til 500kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg ikke, avhenger av hva mekanikeren kan og gjør, samt hva utstyret dems klarer. 
Men det du trenger heter «Freeze frame» 

Jeg anbefaler VCDS, fåes i flere varianter. 
Gjør alt en trenger, samt mye mer. 
Den fungerer dog kun på VAG. 
VCDS, kan lese ut freeze frame. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Jesper1201 said:

Det aner jeg ikke, avhenger av hva mekanikeren kan og gjør, samt hva utstyret dems klarer. 
Men det du trenger heter «Freeze frame» 

Jeg anbefaler VCDS, fåes i flere varianter. 
Gjør alt en trenger, samt mye mer. 
Den fungerer dog kun på VAG. 
VCDS, kan lese ut freeze frame. 

Vet du om noen billigere? Har sett flere reviews av slike til 4-500 kr som man kan koble til mobiltlf som også sier de har freeze frame. Men har en følelse av at det er mye tull selvom det er bra reviews

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår