Gå til innhold

2017 eGolf rekkevidde


Aarseth123

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har en 2017 modell eGolf med den store batteripakken. Har alltid kunne ladet fult og fått ca 240 km i teoretisk rekkevidde på batteriet. Ser nå at vi kun får 140 km teoretisk rekkevidde etter "full ladet" batteri. Kjørte til og fra jobb(ca 35 km) og rekkevidden er da nede i 55 km teoretisk. Noe er gale, men aner ikke hva. Har vært i kontakt med Møller Ålesund på telefon. De sier det mest trolig er temperaturen ute og at vi har kjørt fullt med varme i kupeen samtidig. Det er derimot 10 grader ute nå, og har ikke har varme.i bilen. Rekkeviddemonitoren i bilen sier +10 km dersom jeg skrur av speilvarmer.

 

Noen som har noe tips eller hjelp til meg på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste alternativet ditt er å levere bilen til merkeverksted for evt. feilsøk på batteri. 

Batterigaranti er det kun merkeverksted som kan stå for og si noe om det er dekket eller ikke. 
At rekkevidden skal dette 100km over natta er ikke vanlig, men kraftig redusert batterikapasitet om vinteren er normalt. 

Men jeg kan hjelpe deg grovt med å si om noe er galt eller ikke hvis du kan si meg hva ditt gjennomsnittlige strømforbruk er under kjøring? 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du hatt en rekkevidde på rundt 170-180km med full batterikapasitet. 

Sjekk rekkevidde over noen dager, og hvis den konstant er lav (under 130km) ville jeg satt opp en time på merkeverksted for kontroll av batteri. Forutsetter at du fortsatt har gjennomsnittsforbruk på 16-18kwh/100km.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår