Gå til innhold

Rav4 2,2D 2006 starter ikke

Ranger emnet


Holta98

Anbefalte innlegg

I ett par mnd har det tatt lengre tid å starte bilen når jeg skal hjem fra jobb. Merkelig nok kun der. Men nå starter den ikke i det hele tatt. Fikk starta bilen med startspray og kjørt hjem. Batteriet har jeg fulladet, latt stå ett døgn og målt til 12,75v. Jeg bytta diesel filter og da starta den men den stoppet like etter igjen. Ellers vet jeg ikke hvor jeg skal begynne. Tips ? Oppdatering jeg har siden renset EGR ventil og skiftet glødeplugger. Pumpet mer på dieselfilter. Får fortsatt ikke start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor den ikke startet tidligere blir bare gjetting, men hvis den stoppet like etter start når filter var skiftet får det meg til å tenke luft i systemet. 
Har denne en liten pumpe på filter? Forsøk isåfall å pump opp filter. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én defekt glødeplugg er ikke nok til at en motor ikke starter, men en glødeplugg kan være dårlig selv om den ikke gir brudd ved måling. 
Bytt de uansett. 

Forsøk å pump filteret en gang til å se om den starter. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk installert ny glødeplugg, og pumpet i 5min ca på filter. Forsøkte å starte, fikk ett lite "host" akkurat som den hadde fått litt av noe men ikke nok. Jeg tok av en å en slange på filteret, det er 4 slanger koblet til dette var ikke diesel i noen av de. Lurer på om problemet ligger i pumpe eller tank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår