Jump to content

Masse røyk ut ifra DPF ved regenerering

Rate this topic

Roscal
 Share

Recommended Posts

Hei!

Det kommer en del mørk eksos ut foran ved passasjersiden. Googlet meg frem til at dette kunne være DPF og at det er olje i denne? Evt fra turboen.. dårlige pakninger? Noen som vet noe om dette? Det er en 2011 Opel Insignia 2,0 CDT stasjonsvogn. 

Edit: Etter mer gooogling fant jeg ut at webastoen, eller eberspacher enheten på disse bilene starter automatisk hvis det er under 10 grader. Det er nok denne røyken kommer fra! Hvis noen har tips for å fikse det, så send gjerne svar. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By matthiasaaron
      En stolt eier av en Subaru Forester 2.0D 2009 4x4 Premium.
      Kjøpte denne bilen av en forhandler og oppdaget i ettertid at serviceheftet ikke var fulgt og at den har kjørt alt for langt uten oljeskifte, blandt annet en runde på over 30.000km uten oljeskift. Subaru merkeverksted har poengtentert at det er ulyd fra register og opplagring i motor.
      Jeg håper at feilen bare kan være en dyse, vakuum, frieksos, så jeg har lastet opp et vedlegg med en diagnose jeg tok med min iCarsoft CR Pro i dag, i håp om at noen kan hjelpe meg med hvor jeg skal begynne med feilsøkingen.
      Subaru feilkoder-scanning 13.11.21.txt
    • By AudiZorro
      Hei. Er nylig blitt eier av en Audi A7 2.8fsi quattro. Gikk fra en Lexus ct200h. Er det noen som kan gi meg noen tips til og få litt grommere lyd fra den uten at det blir for harry

• By GolfEven
      Hei,
      Kjøpt ny bruktbil for et par måneder siden. Dette er en VW Golf 1.2 TSI 2013. 
      Ble informert av selger at den brant en del olje, noe disse bilene vanligvis gjør. 

Etter å ha kjørt en del kilometer, merket jeg at den brukte en del mer enn det jeg har lest er vanlig. Min brenner omtrent 0,5 liter på 350km. 

Har også merket at den kan fuske litt på gasspådrag ved lavt turtall. Da kommer det ofte blå/hvit eksos. Dette fremkommer når bilen er varm og kald. 

Noen som har noen formening om hva som kan være galt?

På forhånd, takk for svar :) 
    • By martinlol
      Hei, 
      Fruen har ein Audi A3 Sportback e-tron 2017-modell (ladbar hybrid). I unnabakke bremser bilen automatisk for å ikkje renna opp i høgare og høgare fart. Lurt, tenker kanskje du. Automatisk drit, tenker eg.
      F.eks.: Eg køyrer over ein bakketopp og skal ned ein lang bakke. Til tross for at eg ikkje rører pedalane bremser bilen av seg sjølv ("power"-nåla i instrumentpanelet går frå å ligga flatt til å gå ned i charge-feltet). Når eg køyrer over bakketoppar tar eg gjerne høgde for at det kommer ein unnabakke. Difor vil eg ikkje at bilen skal bremsa for meg. Eg vil heller bruka unnabakken til å samla fart. Løysinga er at eg må justera med gasspedalen for å få nåla ut av charge og til å ligga flatt. Er det mogleg å skru av automatisk regenerativ bremsing? Har prøvd ulike køyreprogram/-modus. Møller Bil Stavanger meinte det ikkje var mogleg.
      Å køyra den bilen er som å krangla med ein robot - ein forbanna innpåsliten robot som skal læra deg å køyra bil. He he
      Innspel blir mottekne med takk! 
    • By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 

Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy