Gå til innhold

Audi A4 b8 klonking i fremre bærearm

Ranger emnet


andreas.o

Anbefalte innlegg

Byttet bærearm på min Audi A4 2012. der bolten knakk, så fant jeg en bolt som var akkurat samme tykkelse,  men nå blir jeg plaget med klonking når jeg kjører. Er det mulig at det er bolten som akkurat ikke er stor nok som gjør at det blir litt bevegelse når jeg kjører?

noen som vet hvor man kan få tak i bolten til øvre bærearm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er den ca 10cm lange pinbolten som holder begge øvre armene, så skal den være 10mm tykk og bare akkurat så vidt gå gjennom hullet.

Ny bolt får du hos Møller, eller andre som selger forstillingsdeler.

Er vel egentlig lite trolig at denne bolten er skyldig i "klonk".  Er boltene for indre ende skrudd godt til?

Ellers er det viktig at boltene på gummiforinger strammes i den stilling de har med vekt på hjulene.

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket boltene på indre ende og boltene til gummiforingen. Kjøpte ny bolt fra møller men følte att stagene var lette og få nedi, og bolten gikk lett inn og føltes som det var for liten med tanke på hvor vanskelig det var å få ut den gamle. Med bolten inne kunne jeg bevege stagene opp og ned med en god med stagene litt løs tror jeg at det er der klonkingen kommer fra. Skal få tak i større bolt og se om det er mulig å få inn en 11mm bolt, eller varme opp metallet og prøve og stramme til slik at stagene ikke beveger seg opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle bolten satt pga. irr og tæring. 
Bolten du har fått fra møller er korrekt. 
Hvis du kan bevege på kuleenden av staget ned i spindel er det enten stor skade på spindel, eller du har ikke dratt til bolten nok/korrekt.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår