Gå til innhold

HELT ny bil! behandling! Understell og coating

Ranger emnet


Mad Silence

Anbefalte innlegg

Har for første gang i mitt liv gått inn for å kjøpe en HELT NY BIL :O

Og i den anledning vil jeg gjøre det skikkelig! Lei av biler som har skjulte rustskader, etc.

Så! Hva burde jeg gjøre. Kjøre på med Ceramic coating og understellsbehandling? Men hva?

Vil ha begge deler gjort professionelt! Bor i Kristiansand. Kan noen anbefale noen her nede?

Zvizzer skal ha 4990 for bilen(ceramic) 

Understell, hva er best? tectyl? Dinitrol? Sauegreia(lanolin)

Burde man også legge i innvendig hjulbue på innsiden(hadde en subaru wrx hvor det var lagt inn gul guffe innvendig) den hadde 0 rust! i alle hjulbuer :O (kom fra tyskland og gjort der antakelig)

Alle tips mottas med takk!=)


 

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med ny bil, stor stas det. Om du bruker en proff så får du gode produkter. Og ja, har du anledning til det så be gutta ta av innerskjermene sprøyte inne i hjulhusene også. Keramisk coating er bra greier det og beskytter den nye lakken, særlig nå som saltlaken snart flyter fritt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har ikke hatt understellsbehandling på 18 år ( 2 biler), og ikke hatt problemer med rustskader under bil etter det.
Det er fordi da jeg kjøpte den forrige bilen i 2005, så frarådet karosserisjefen å gjøre det. Understellet var behandlet fra fabrikken slik at det skulle holde hele bilens livstid, og burde være som det er.
Enkelte andre jeg har snakket med, sa det samme. Enkelte andre var uenig.

Det han samme sjefen m.fl. sa, var at det kunne bli værre om man gjorde det, for da kunne lett fuktighet legge seg i sprekker og kroker innenfor stoffet, og forårsake rust. Noe som kan harmonere med opplevelser jeg hadde etter understellsbehandling tidligere. Han sa også, at om jeg valgte å gjøre det, så burde det være med voks( uten at jeg kjenner mer detaljer om det).

Men jeg hørte på det og valgte la vær, og har ikke hatt problemer med rust under bilene etter det. Men igjen, dette er bare min opplevelse da. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår