Gå til innhold

LØST! Feilkoder Touran 2,0 diesel 2008 modell.

Ranger emnet


Golf1

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bilen inne hos Møller Bil da den ikke var å få ut av parklås. Det viste seg å være vaieren som hadde hoppet av. Etter at bilen kom ut fra verkstedet virket ikke radioen og vindusviskerne framme.

Jeg gikk tilbake til verkstedet og reklamerte. De tok bilen inn i verkstedet og hadde den der i nesten to timer. Etterpå kom den ut igjen. Da hadde de fått orden på radioen men ikke vindusviskerne. De mente at motoren var defekt. Jeg forklarte at denne virket når NAF hentet bilen.

Jeg ba om utskrift av diagnosen som ble tatt på bilen. Den fikk jeg. Der var det mange feilkoder som ikke har vært der før. Møller Bil mener at de ikke kan ha gjort noe feil.

Er det noen her inne som kan, eller kjenner noen som kan analysere denne utskriften og forklare hva som kan være feil?

På forhånd takk!

PS! Protokollen 02,09,2021 ble tatt etter at bilen var reparert. Protokollen 03,09,2021 ble tatt når jeg reklamerte på radio og vindusviskere.

Diagnoseprotokoll 02092021 RJ67078.pdf

Diagnoseprotokoll 03092021 RJ67078.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra feilkodene vil jeg gjette på at de har glemt en kontakt el. når de har montert sammen, men selvfølgelig umulig å si sikkert uten å selv ha sett på bilen. 

Feil på kommunikasjon til rattstammestyreenhet, vindusviskere, CAN-bus feil, spenningsforsyning etc. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår å ta bilen til et annet, uavhengig verksted og få de til å finne ut av feilen, samt dokumentere godt (be spesifikt om dette) og hvis feilen kan settes i sammenheng med turen hos Møller er det bare å fremlegge dokumentasjon ovenfor de. 

Har hatt inne flere biler hvor feil angivelig har kommet etter besøk hos annet verksted, og i noen av de har det også vist seg å være tilfelle, så man skal ikke stole blindt på merkeverksted og tro at de ikke kan gjøre feil. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja… NAF har jo startet opp noen verksteder, men jeg ville prioritert å finne et verksted som er flinke på feilsøk/elektro. 
Jeg vet det er vanskelig å finne idag, spesielt fordi «alle» sier de er flinke. 

Du kan jo prøve et lokalt Mekonomen/BilXtra/Meca verksted av litt størrelse hvis det finnes der du holder hus. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er feilen funnet og reparert!

Har hatt bilen inne hos et firma som er flinke på feilsøking/elektro på VAG. Fra han fikk bilen inn porten til bilen var ute igjen gikk det 40 minutter. 

Årsaken til at vindusviskeren ikke virket var at sikringen var satt i feil plass. Den stod i hullet for viskermotor passasjerside og ikke på førerside. Denne modellen har bare en viskermotor.

Lurer på om den har flyttet på seg selv? Er det mulig? Da venter jeg bare på rapporten, dokumentasjonen og fakturaen fra firmaet, så er det å konfrontere Møller Bil om funnet. Tror nok ikke de erkjenner at de har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Golf1 changed the title to LØST! Feilkoder Touran 2,0 diesel 2008 modell.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår