Gå til innhold

Mini Cooper S 2005, høyt turtall/forbruk. Går ujevnt

Ranger emnet


rkm

Anbefalte innlegg

Hello. 

Kjøpte meg en Cooper S med noen feil. Bilen skal EU godkjennes og småting som bremser og høyt avgass måling som var feilen på EU kontrollen. 
Jeg kjøpte bilen usett, gjennom en kollega. 
Jeg sitter no og har fått kjørt bilen litt, ganske fort reagerte jeg på høyt forbruk, når jeg starter bilen så fyker den opp på ca 2000 rpm før den roer seg ned til en ca 1200-1300. Bilen fjusker litt og går litt ujevt. Jager litt på turtallet

Jeg sitter og tenker litt på sensor feil, leste litt på div forum at det var problem med koks i innsuget, noen som kan uttdype hva dette vil innebære og hvordan jeg skal gå frem for og gjøre dette ? Er det rett og slett bare og ta av luftfilteret og få ut koksen. Eller må topp og alt av rengjøres? 

Jeg har tatt en diagnose på bilen, men finner ikke noe særlige relevante koder. Ledningsbrudd på skiltlys, feil på parksensor, men ingenting som kan relatere til gangen. Jeg prøvde såvidt og leite litt etter LMM sensoren ihåp om at det ville gjøre noe forskjell og dra ut ledningen for og se om det kunne være LMM ? Hvor er LMM plassert på denne bilen ? Under kompressoren ? 

Bilen sto litt og gikk på tomgang og da oppdaget jeg en lyd, hører oss som overtrykk lekkasje på V side i motorrommet. klarte ikke og finne noen hull eller lekkasje. 

Jeg har lite peiling på historikken på bilen. også dette med service og sliter med og få tilstrekkelige svar gjennom kolleagen min som da blir mellommannen på kjøpet. 

Noen som har noe innsight hvor jeg kan begynne ? 
Rkm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår