Gå til innhold

Startproblemer

Ranger emnet


Torbo

Anbefalte innlegg

Min sønns BMW X3 ((

Registreringsnummer
DL22495
Understells-/chassisnr. (VIN)
WBAPA31030WC00329
Merke og modell
BMW X3 2.0I
Kjøretøygruppe
Personbil (M1G)
Registrert første gang
14.10.2005 )) 

med bensinmotor starter ikke. Den har stått en stund men starteren går fint rund med den tenner ikke. Noen som har gode råd? kjente feil? Reservenøkkel prøvd. men ingen tennig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Quattro73 skrev:

Kople til diagnoseapparat/VCDS e.l. Slå på tenning og prøv å starte motor, men la tenning forbli på. Ta diagnose :)

Etter å ha prøvd gamle triks, manglet bare hammeslag på tanken, men det var også tanken. Men det var så mye plast under at jeg ikek kom til på gata. Jeg sjekket at pumpa surret i 2-3 sek. Så satte jeg litt trykkluft (fra en boks) på tanken for å tvinge fram noe bensin. Prøvde også med startgass, men forgjeves. Så måtte jeg til med kodeleser og den viste feil med Immobiliser-systemet. Skjønte ikke så mye av kodene, men den hadde "klikket" på grunn av dårlig spenning. Slettet den koden og så hostet den seg i gang. Og så var det rett til Exide for å kjøpe nytt batteri. Etter dette gikk bilen som aldri før. Laderen min sønn hadde brukt var en slik "fislelader", som jeg anser som mer til vedlikehold. Så med masse strøm håper jeg det går bra - leeenge!? Alder på batteriet var ukjent, så like greit å hoppe i det. Så du hadde rett - kodeleser og sletting av kode fikset problemet. Mange takk for hjelpen! Tor

En annen sak... Skulle ta av bunnpanna på min VW Camper(Transporter) fra 1991. Men det stoppet opp på grunn av en "trompet" som går ut fra girkassen. Kommer ikke til den ene bolten av litt større dimensjon. Er redd for at jeg må løsne kassa og vri den litt. men å mekke det på plass igjen ser jeg på som et problem. Skal skifte oljepumpe og da må panna ned. Vurderer å skjære hull i bunnpanna for å komme til de to skruene for sugerøret, men det er vel å banne i kirken?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår