Gå til innhold

Flere elektriske kurser sluttet å fungere samtidig

Ranger emnet


ABMoe

Anbefalte innlegg

Fikk problemer med at flere elektriske kurser på min Outlander 2010 sluttet å fungere samtidig. 

Det som ikke fungerer er følgende: 

  • Sentrallås
  • Bilstereo
  • regulering av sidespeil
  • 12v uttak i bil
  • Klimaanlegg

Jeg har sjekket og skiftet sikringer på alle de aktuelle kursene.

Siden alt sluttet å fungere samtidig så vil jeg tro at det enten er en foranstående sikring, eller et annet fellespunkt til disse kursene som er røket. 
Har erfaring med elektrisk feilsøking, men ikke mye peiling på bil. Har prøvd å finne elektrisk dokumentasjon på nettet som jeg kan bruke til videre feilsøking, men det eneste jeg har funnet er noe på russisk som jeg ikke skjønner sammenhengen av. 

Er det noen har som har hatt erfaring med lignende feil før og som eventuelt vet hvordan jeg kan få tak i dokumentasjon? 

Har tenkt å ta kontakt med verksted, men i disse ferietider er de fleste enten stengt eller har 1 måneds ventetid på å se på bilen. 

All tilbakemelding tas i mot med takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skjedde plutselig en dag når samboer var på en kort kjøretur. Hun forklarte at sentrallås hvert fall fungerte når turen startet, men når hun kom frem fungerte ikke den og hun fikk heller ikke opp bakdøren. Hun sa at hun kanskje merket at hun mistet litt motorkraft på et tidspunkt under kjøreturen, men jeg merker ingen forskjell på det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være flere ting. 

Kan være feil på tenningsbryteren som sitter bak på tenningslåsen. Strøm til det meste av det som ikke virker går via denne når tenning slås på. 

Kan og være feil på en modul. Nå vet ikke jeg hvor avansert akkurat den bilen er i forhold til en egen styreenhet som styrer funksjonene på ting i kupeen. 

Kan jo og være at det er et jordingspunkt som har løsnet eller er irret opp. 

Uten et koblingsskjema så blir det litt vanskelig da første bud her gjerne blir å finne igjen hvor strømmen til disse stopper. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår