Gå til innhold

Motor dør når jeg starter å kjøre

Ranger emnet


kmengvik

Anbefalte innlegg

Har en 2006/7 307 SW 2,0 bensin. Den har i mitt eie alltid vært litt lunefull vedrørende gasspådrag ved igangkjøring. Gjerne skjer ingenting når man presser gassen, for så plutselig dra på mer en ønskelig. I det siste har den nå også begynt å dø ved igangkjøring. Altså den går på tomgang ved oppstart. Kan ruses i fri. Men når jeg setter den i gir og begynner å kjøre, så er det ikke pådrag, men motoren dør hen. Må starte på nytt. I cruise speed på veien er det ingen problemer. Noen erfrainger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett og fastslå akkurat hva det kan være. 

Aner ikke om den har elektrisk gass-spjeld eller mekanisk med wire. 

Det jeg ville sjekket først er om spjeldet er fult av gammel oljedamp og avleiringer som kan føre til lignende symptomer. 

Om det er lenge siden den fikk en service i form av tennplugger, luftfilter og bensinfilter kan også har noe å si. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, opelduude skrev:

Ikke lett og fastslå akkurat hva det kan være. 

Aner ikke om den har elektrisk gass-spjeld eller mekanisk med wire. 

Det jeg ville sjekket først er om spjeldet er fult av gammel oljedamp og avleiringer som kan føre til lignende symptomer. 

Om det er lenge siden den fikk en service i form av tennplugger, luftfilter og bensinfilter kan også har noe å si. 

Takk for innspill. Det er nok elektronisk beregning av fuel/luftforhold på denne bilen. Idag fikk jeg litt flere ledetråder. Gul motorlampe, og en feilmelding.  "faulty anti pollution system". Google sier at dette er en vanlig feilmelding på denne bilen med kjent problem. Akkurat hvilket kjent problem min bil har er ikke nøyaktig fastslått enda. Jeg skal prøve å se etter feilkoder med instrument i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår