Gå til innhold

Registerreim og multireim - Bestille fra hvor?

Ranger emnet


Andreasb8

Anbefalte innlegg

Sjekket mer, får opp registerreim bredde 23mm og 142 tenner. Antar (anbefaler) du bytter vannpumpe i samme slengen siden den er drevet av registerreima. Link til Continental sine sett, er to å velge mellom, går etter motornummer;

Opp til og med motornummer 3188688

Fra og med motornummer 3188689

Angående multireim, om du har A/C bør denne passe

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, tusen takk for raskt svar. Samme problem igjen, to reimer med forskjellig motornummer. Tror bare jeg følger tipset ditt å tar kontakt med autodel, å håper de finner en 100 % reim :)

Men til en annen gang, hvordan finne motornummer uten å måtte stikke innom Volvo verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Andreasb8 skrev:

Se der ja, tusen takk for raskt svar. Samme problem igjen, to reimer med forskjellig motornummer. Tror bare jeg følger tipset ditt å tar kontakt med autodel, å håper de finner en 100 % reim :)

Men til en annen gang, hvordan finne motornummer uten å måtte stikke innom Volvo verksted?

To forskjellige sett ja, før og etter et bestemt motornummer. Dog er selve reimene like på begge settene, forskjell må være strammer eller lederulle.

Har du ikke et klistremerke på deksel foran registerreima? Motornummer står gjerne på dette klistremerket.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til god hjelp folkens! Tusen takk.
Da bestilles deler. Er supertkjekt med Volvo, da de fleste som kan litt om bil har peiling på Volvo ;)

12 timer siden, Quattro73 skrev:

To forskjellige sett ja, før og etter et bestemt motornummer. Dog er selve reimene like på begge settene, forskjell må være strammer eller lederulle.

Har du ikke et klistremerke på deksel foran registerreima? Motornummer står gjerne på dette klistremerket.

Av nysgjerrighet tok jeg en titt på dette merket, kunne ikke noe noe motornummer med dog motorkode B5204T5

Link: https://ibb.co/rHNjJ3N

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har du den grønne originale frostvæsken så mener jeg Mekonomen har en som er kompatibel. Jeg kjøpte hos dem når jeg byttet register på min V50 og den funket 100%. Alternativet er å bytte ALL frostvæske til fks Biltema sin røde om du er usikker på hva som er på din fra før av. Om du bytter all kjølervæske så er det ikke dumt å skylle igjennom systemet med vann før ny frostvæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår