Gå til innhold

Audi C5 2,8 Quattro automat. Slakk i motor/drivverk-opphenget

Ranger emnet


xr4ti

Anbefalte innlegg

Har en tydelig slakk/bevegelse i det jeg tror er opphenget til drivverket. Problemet er at jeg har en eller annen slakk i motor/drivverk-opphenget ved pådrag. Om jeg gir litt kjapt gass eller slipper gassen for så å gi raskt gass igjen så merker jeg, og hører, en bevegelse i hele drivverket. Merkes som en forsinket nykk/rykk. Om jeg gir sakte gass og lite pådrag så merkes ingen ting men om jeg fks kjører i gang raskt eller slakker av for en fartsdemper for så gi gass igjen så merkes det godt. Begge bakre girkasseoppheng er nye, har sjekket fremre senterdemper, den er fast og fin. Hvordan kan man sjekke motorfestene om disse er bra. Klarer jo ikke å rugge på motoren da den er for tung. Tips mottas med takk på hva jeg bør sjekke eller hva som er feil.

Det meste under bilen er nytt men motorfester er ikke byttet ei heller noe med subframe (travers, bærebru).

Frem fra glemselen. Audi A6 C5, 2.8 Quattro - Side 4 - Prosjektforum - Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket mellomaksel nøye når jeg byttet tetning i girkassen. Begge fremre aksler er nye samt sjekket begge bak og byttet et ledd der. Virker mer som om drivverket vir seg. Trodde først det var bakre girkassefestene da det føltes slik men det hjalp ikke mye (ble kanskje litt bedre/mykere). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. 
Hvis du kjenner det ved veldig lett av/på gass så tror jeg ikke det er girkasse- eller motorfeste.

Forandrer det seg hvis du velger et annet gir, i samme hastighet? 

Hvis du er helt sikker på at drivaksler/ledd er iorden kan det være slakk i bakre diff, dog ikke vanlig å kjenne sånn type slakk på disse bilene pga. 4x4 systemets oppbygning.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd å gire manuelt for så å prøve, skal prøve det. Mener klart jeg jeg sjekket alle kryss, ledd og koblinger nøye. Kan selvfølgelig være summen av alle kryss, ledd og koblinger som til sammen gir denne slakken men det føles ikke sånn heller. Bakre diffen mener jeg også klart er fast og fin. Er aldri hærjet med denne bilen men den har jo kjørt mye så at den begynner å bli litt slapp her og der er jo kanskje noe jeg må leve med :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår