Jump to content

Audi C5 2,8 Quattro automat. Slakk i motor/drivverk-opphenget

Rate this topic


xr4ti
 Share

Recommended Posts

Har en tydelig slakk/bevegelse i det jeg tror er opphenget til drivverket. Problemet er at jeg har en eller annen slakk i motor/drivverk-opphenget ved pådrag. Om jeg gir litt kjapt gass eller slipper gassen for så å gi raskt gass igjen så merker jeg, og hører, en bevegelse i hele drivverket. Merkes som en forsinket nykk/rykk. Om jeg gir sakte gass og lite pådrag så merkes ingen ting men om jeg fks kjører i gang raskt eller slakker av for en fartsdemper for så gi gass igjen så merkes det godt. Begge bakre girkasseoppheng er nye, har sjekket fremre senterdemper, den er fast og fin. Hvordan kan man sjekke motorfestene om disse er bra. Klarer jo ikke å rugge på motoren da den er for tung. Tips mottas med takk på hva jeg bør sjekke eller hva som er feil.

Det meste under bilen er nytt men motorfester er ikke byttet ei heller noe med subframe (travers, bærebru).

Frem fra glemselen. Audi A6 C5, 2.8 Quattro - Side 4 - Prosjektforum - Bilforumet.no

Link to comment
Share on other sites

Sjekket mellomaksel nøye når jeg byttet tetning i girkassen. Begge fremre aksler er nye samt sjekket begge bak og byttet et ledd der. Virker mer som om drivverket vir seg. Trodde først det var bakre girkassefestene da det føltes slik men det hjalp ikke mye (ble kanskje litt bedre/mykere). 

Link to comment
Share on other sites

Skjønner. 
Hvis du kjenner det ved veldig lett av/på gass så tror jeg ikke det er girkasse- eller motorfeste.

Forandrer det seg hvis du velger et annet gir, i samme hastighet? 

Hvis du er helt sikker på at drivaksler/ledd er iorden kan det være slakk i bakre diff, dog ikke vanlig å kjenne sånn type slakk på disse bilene pga. 4x4 systemets oppbygning.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd å gire manuelt for så å prøve, skal prøve det. Mener klart jeg jeg sjekket alle kryss, ledd og koblinger nøye. Kan selvfølgelig være summen av alle kryss, ledd og koblinger som til sammen gir denne slakken men det føles ikke sånn heller. Bakre diffen mener jeg også klart er fast og fin. Er aldri hærjet med denne bilen men den har jo kjørt mye så at den begynner å bli litt slapp her og der er jo kanskje noe jeg må leve med :angry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By jocko0094
      Hei,
       
      Har en 04 Nissan Primastar 1.9 som jeg bruker til som depobil i forbindelse med motocross.
       
      Møtte på et lite problem i helgen da det begynte å klunke når man svingte brått i lav fart, etterhver begynte deg også å klunker når man kjører sakte over dumper. Siden jeg går på kjøretøy tok jeg bilen med på skolen og hadde den på bukken. Håpet det var endeledd, noe det såklart ikke var, viste seg at det var tannstangen som det slakket i.
       
      Så det jeg lurer på er om noen vet om det finnes rep sett til tannstang på disse bilene og om dette er noe å sattse på isåfall? (er samme bil som Opel Vivaro og Renault Traffic) Eventulet om det er bedre å kjøpe en brukt tannstang fra utlandet og bytte hele. Kostet 11 lapper for en ny på mekonomen og det er noe jeg desverre ikke har økonomi til akkurat nå. Noen som har noen forslag til hvor jeg kan skaffe en tannstang, tittet litt på bildelbasen.se og ebay forløpig..
       
      Og et siste spørsmål, det slakker ikke mye ennå, så jeg tenkte å kjøre med bilen til jeg får fikset det, er dette dumt? Hva vil skje etterhvert, er det noe annet som kan ryke/bli slitt dersom jeg fortsetter å kjøre med den?
       
       
      Tusen takk for svar!
       
       
      Joachim
    • By mordi
      Min Hyundai Coupe 99 lager ulyder foran når jeg kjører. Det er under akselrasjon ved lavere hastigheter og ved nedbremsing. Noen ganger når jeg svinger også. Det er ikke noe med motoren for den går som ei klokke. Mistenker noe annet enn det.
       
      Lyden er litt som om man drar en metallspade etter seg. Litt knepping og litt skrapete noen ganger. Lyden er veldig kort og ikke konstant. Det skjer ikke alltid. Ved høyere fart er det ingenting. Virker som om det kommer fra høyre side foran. Merker ikke noe særlig på kjøreegenskapene, men lyden høres ganske brutal ut. Dette er på asfalt uten humper så skulle ikke tro det var demperne. Skulle gjerne hatt noen råd om hvor jeg bør begynne å lete eller hva som kan være feil
       
      Mvh
       
      Even
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy