Gå til innhold

EGR delete,Eu Kontroll

Ranger emnet


Rasmus228811

Anbefalte innlegg

Hei!

Va på eu me bilen fekk selvfølgelig feil på Egr ventil, for den ikkje der...

Men eg har høyrd at folk har den berre på, sjølv om dei har egr delete. 
spørsmålet mitt er om eg kan sette egr på atte og gjer sånn at da ser normalt ut? Ve dei på godkjenninga sjekke om funksjonen funke, veit at 2022 trår da te nye regla der dei må sjekke da,men ve han gjere da no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jesper1201 skrev:

Monter alt på plass slik det skal være, mer kan ikke en kontrollør forlange, de kontrollerer heller ikke funksjon. 
 

 

Som nevnt av trådstarter så blir funksjonstest av EGR et nytt kontrollpunkt fra og med 2022, vet du hvordan EGR-systemet i praksis skal funksjonstestest? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det blir det (noe jeg ikke har fått med meg) betyr ikke at det blir sjekket nå, for de gjør det ikke. 
Eneste som gjøres på EU5 biler idag er å sjekke E-OBD/Motorstyring for feilkoder, that’s is. 

Hvis det blir tilbakevirkende kontroll (på f.eks EU5 biler) så vil de kun la seg gjøre å kontrollere det via feilkoder på alle biler, veldig mange som har dårlig funksjon for kontroll av EGR’ens funksjon. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, xr4ti skrev:

Som nevnt av trådstarter så blir funksjonstest av EGR et nytt kontrollpunkt fra og med 2022, vet du hvordan EGR-systemet i praksis skal funksjonstestest? 

https://www.autor.no/artikkel/nye-krav-for-eu-kontroll-i-2022

De nye tiltakene varsler en mye mer restriktiv kontroll som vil bestå av en mer presis avgassmåling og et krav om å kontrollere om bilens EGR-ventil og dieselpartikkelfilter (DPF) har blitt modifisert eller fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig skeptisk til en nettside/firma som yter tjenester retter mot EGR/DPF hvor de ikke har kildehenvisning. 

I mine øyne, er ikke det som står der noen forskjell fra hva som gjelder idag. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår