Gå til innhold

Feil på bensinmåler på bensin VW Golf 2015-mod

Ranger emnet


Golf-K

Anbefalte innlegg

Jeg er ny her på forumet, kjøpte privat en brukt Golf 2015-mod bensin 1,2 l i april 2021, og 2 uker etter jeg hadde kjøpt bilen, så streika bensinmåleren på instrumentpanelet og i systemet på bilen. Jeg kom til kvart tank og fylte så full tank, men da jeg starter tenninga igjen registreres ikke det at jeg har fylt full tank, og måleren fortsetter å gå ned til 0, og jeg har nå kjørt i omlag 3 uker med "tom tank".

Jeg har også hatt bilen på feilsøking hos Møller for noen dager siden, og de tok ut tankmåleren, inspiserte den visuelt, og kunne ikke se at det var noe synlig feil med den, men har ikke feilsøkt mer enn dette, og tankmåleren fungerte fortsatt ikke da de satte den inn igjen.

Ekstra info: ved første fylling dagen etter kjøp fungerte måleren som den skulle, da fylte jeg fra kvart tank til halv tank.

Har noen erfart noe tilsvarende med en 2015-modell bensingolf/ Golf 7? Og i så fall hva endte dere opp med å gjøre/hvordan løste dette seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe Møller burde klare å fikse. De har full tilgang til datautstyr som kan brukes til hjelp i feilsøkingen. 

Er 3 ting som kan gjøre det. Feil på instrumentpanelet, feil på tankmåler eller feil på ledningsnettet fra tank og frem til instrument. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang er jeg borte i feil på tankmåler på VW, og ved alle tilfellene har det vært selve flottøren. 
Det er en enkel sak å finne ut av for en som vet hvordan et multimeter fungerer, noe Møller absolutt burde kunne. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår