Gå til innhold

Problem med vindusvisker

Ranger emnet


Florentina

Anbefalte innlegg

Hei, 

Vindusviskeren stod beklageligvis på ved oppstart uten at dette ble oppdaget og det lå selvfølgelig is over ruten. En liten steinsprut helt nederst på glasset mot førersiden førte også til en enorm sprekk, men det må ha blitt et slags trykk fra vindusviskeren da den forsøkte å starte, så da sprakk ruten også (det er i og for seg ikke et problem). 

Når panseret er oppe og tenningen er på skjer det ingenting om viskeren slås på. Når panseret er nede og tenningen slås på hører man en slags klikkelyd som om vindusviskermotoren går, men ingenting skjer. 

Jeg mener jeg skiftet vindusviskearmer til EU-kontrollen i fjor, men da gikk i det minste viskerne, det var bare en feil som ble påpekt under kontrollen uten at jeg merket noe selv. Jeg har fått en kompis til å sjekke det, uten å verifisere at han har noen kunnskap, men han mente armene var ok og sjekket også sikringene (som ligger rett foran). Er det andre sikringer som kan være problemet? Han sjekket også om det gikk strøm, men da var panseret oppe og alt var dødt. Når panseret var nede så det ut som om signalene gikk, men reaksjonen uteble (i mangel av bedre ord). Er det et elektrisk problem så lenge motoren "går" (dvs lager lyden)? Kan det være rele? Eller er det motoren? 

Jeg vet dette er et kjent problem på divese VW-modeller, men jeg har litt tidsnød da jeg er avhengig av å få bilen på veien innen torsdag-lørdag førstkommende uke. 

Er det noen ide å kjøpe bruktdel (vindusviskemotor) og satse på at det er dette? 

 

Håper noen kan svare! Ja, jeg er kvinne og kan lite om bil :p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mekanismen til viskerne som er problemet - armene som overfører motorens rotasjon til viskerne. Akslingene ut til viskerne ruster ofte fast slik at ikke motoren klarer å dra rundt.

Det kan også være at mutter på akslingen fra motor slurer og bare må trekkes strammes.

For å komme til for å skifte mekanisme og/eller motor så må viskerarmene av slik at man får av dekslet over mekanismen.

Om du skaffer ny (brukt) så kjøp komplett motor med mekanisme.

 

Vindusviskere vil ikke gå med panseret oppe. Kan lures ved å trykke ned bryteren som detekterer at panser er oppe.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår