Gå til innhold

5 varsellamper lyser gult

Ranger emnet


Handshake

Anbefalte innlegg

Da jeg startet bilen begynte fem varsellamper å lyse gult og i displayet kommer følgende tekst: "Feil; ABS / stabilitetskontroll (ESC)". Jeg måtte kjøre videre og kunne ikke merke noen innvirkning på kjøringen. Skal få Møller til å se på det, men de har lang ventetid. Noen andre som har erfart noe lignende eller som kan si noe om hvorfor alle lampene begynner å lyse på en gang?? (parkeringsbrems, ABS, antiskli, airbag og dekktrykk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hei, har fått samme feil som deg, 2 ganger, begge gangene var det ABS-sensorene bak som var gåen.

Første gangen prøvde VW verkstedet seg med at jeg måtte skifte hjullageret bak , noe jeg var dum nok til å tro på. Da jeg fikk igjen bilen så hadde de skiftet hjullager, men tilfeldigvis også ABS-sensoren. 6 mnd etterpå kom samme feil opp igjen, kjøpte da en feilkoder leser, som fortalte at det var ABS-sensoren på motsatt bakhjul som var defekt.

1 umbraco skrue som måtte løsnes, og sparte ca 4000.

veldig enkelt å bytte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, MJ007 skrev:

Hei, har fått samme feil som deg, 2 ganger, begge gangene var det ABS-sensorene bak som var gåen.

Første gangen prøvde VW verkstedet seg med at jeg måtte skifte hjullageret bak , noe jeg var dum nok til å tro på. Da jeg fikk igjen bilen så hadde de skiftet hjullager, men tilfeldigvis også ABS-sensoren. 6 mnd etterpå kom samme feil opp igjen, kjøpte da en feilkoder leser, som fortalte at det var ABS-sensoren på motsatt bakhjul som var defekt.

1 umbraco skrue som måtte løsnes, og sparte ca 4000.

veldig enkelt å bytte selv.

Det er oftest feil på sensor, på denne passaten. Vet ikke hvorfor de er mer utsatt enn andre modeller, men det er ikke ukjent med sprekt magnetring på lageret.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår