Gå til innhold

GV DDiS, Får ikke satt over til friskluft, resirk-led bare blinker.

Ranger emnet


mags

Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp Vitaraen (Grand Vitara DDiS -06) så står den orange led`n som indikerer kupè-luft resirkulasjon og blinker. Når jeg forsøker å trykke for å koble over til friskluft, så lyser denne ca. et minutt før den går tilbake til  resirk og blinking. Jeg har jo opplevd tidligere at dette har skjedd, men da har det bare vært å endre innstillinger på varmeapparatet, så har det ordnet seg.
Noen som har opplevd det samme, og vet hva som er problemet? Kan også nevne at jeg synes vifta lager en uvant / rumlende lyd når jeg setter den på fullt.

Red: Jeg hadde opprinnelig skrevet "den grønne led`n", den er selvfølgelig orange....

Endret av mags
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den lampa blinker er bare en indikator på at du har en feil i HVAC systemet. Mest sannsynlig for lite gass. Da setter den feilkoder på trykksensor.

Kan også være spjeld motor, det er også en gjenganger :)

Du må lese av feilkoder med andre ord.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mags skrev:

Takk for svar!

Ok, så feilen kan sannsynligvis leses ut? Med min enkle feilkodekodeleser fant jeg ingen feil.... Jeg får nok stikke oppom dere en tur da......pleier å bli tatt godt i mot der!

Jepp. Det kan fint leses av diagnose på AC systemet.

Men fungerer AC ? Hvis ikke så ville jeg bare fylt gass først  :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nok for tidlig ute med å konkludere at AC funker helt fint. Det var kjølig utetemperatur som fikk meg til å tro at den var i stand til å blåse kaldt. Kjenner nå at det ikke er noen temperaturendring når jeg veksler mellom AC på/av. Hører / kjenner samtidig at det skjer endringer i luftstrømmen når jeg veksler mellom friskluft og resirkulering. Da blir nok første forsøk på løsning å finne noen som kan teste / fylle AC!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mags skrev:

Jeg var nok for tidlig ute med å konkludere at AC funker helt fint. Det var kjølig utetemperatur som fikk meg til å tro at den var i stand til å blåse kaldt. Kjenner nå at det ikke er noen temperaturendring når jeg veksler mellom AC på/av. Hører / kjenner samtidig at det skjer endringer i luftstrømmen når jeg veksler mellom friskluft og resirkulering. Da blir nok første forsøk på løsning å finne noen som kan teste / fylle AC!!

Høres ut som en plan ;)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår