Gå til innhold

Driti meg ut litt her :-(

Ranger emnet


gotthard

Anbefalte innlegg

Volvo V70 2002 mod, trengte bedre dekk på en bil som mest sansynlig har siste sommeren nå så handla på Finn.no, selger sier dekkene sto på en V70 2004 mod og ville passe min så jeg handla.

De passer de men der er 205-60-16, orginalt er 205-55-16 så når jeg har nesten full sving skrubber de i innerskjermen. Tenkte kanskje løse det med spacere men har aldri brukt slikt før. Må vel ha lengre bolter da?

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke dekkprofil som er årsaken til at det tar borti. 205/55-16 og 205/60-16 har kun 2 cm avvik i diameter. Tipper de nye felgene har alt for mye innpress kontra originalt, derfor tar dekk borti.

Ja, spacer kan du bruke. Finnes de som du legger mellom felg og nav (tynn versjon), festes med lengre bolter enn originalt. Så finnes det spacere som du bolter fast i navet (tykkere versjon) med gjengehull for hjulbolter. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Quattro73 skrev:

Det er lov å endre innpress +/- 7,5 fra originalt, siden forskjellen er så liten så er det mer sannsynlig at Jesper er inne på noe her :)

Kan stemme det for de subbet i følge jentungen ( hennes bil) på vinterdekkene når hun svingte  fult til høyre og det var dummp. Får se på det.

Rart de skal slites ut så fort egentlig, bilen har bare 270 000 på telleren...

Takk for svar alle som har svart :-)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jesper1201 skrev:

Jeg tipper svingstopperene dine er utslitt, disse kan du bytte ut. Du kan også få taki svingstoppere beregnet på flere forskjellige dekk/felg dimensjoner. 

Nå er ikke svingradiusen på en V70 noe så mange skryter av fra før, trur ikke den skal kortes ned så mye mer nei  ;-)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår