Gå til innhold

saab 9-5 2000mod aero starter plutselig ikke.hva er feilen??

Ranger emnet


MR.NOOBODY

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, MR.NOOBODY skrev:

saab 9-5 aero starter ikke ,bare skinner uten at den starter 

Er dette til informasjon eller ønsker du svar på hvorfor den ikke starter ;) Dersom sistnevnte, det er umulig å gi noe fornuftig svar ut fra så lite (ingen) info. Begynn med å åpne panseret, finn så ut om det er gnist eller bensin som mangler - antar bensinmotor siden ei heller dette opplyses. En (bensin)motor trenger gnist, bensin og kompresjon for å gå.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg ønsker svar, beklager glemte ? . Vel jeg har byttet pumpen , filteret, veivaksel sensoren, sjekket at det kommer nok trykk til stilen/dysene. Jeg skal skifte tennpluggene idag,de er helt svarte de som står på nå. Iallefall bilen bare skinner.jeg har hatt bensin lekkasje  .har tettet eller skiftet ut alle slangene som lakk. Jeg har startet den flere ganger når jeg holdt på med å finne lekkasjene,men når jeg fikk de tett så ville den plutselig ikke starte lengre. Håper det er pluggene,men hvis det heller ikke funker, hva er det som gjør at den ikke starter lengre ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • MR.NOOBODY changed the title to saab 9-5 2000mod aero starter plutselig ikke.hva er feilen??
7 minutter siden, MR.NOOBODY skrev:

Hvordan får jeg ut luften da? 

Kjenner ikke til Saab, om trykkregulator sitter i filter eller etter fuelrail... Går bensinpumpa 1-2 sekunder når tenning skrues på? Dersom ja, løsne bensinslange inn på fuelrail og ha denne oppi en kanne. Skru på og av tenning til det kommer bensin ut av slangen (NB, ikke slå av tenning før pumpe har stoppet). Skru så slange tilbake på fuelrail, slå tenning av og på noen ganger til før du prøver å starte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan sjekke er om du har lufteventil på fuelrailen, kan ligne på en vanlig dekkventil. Dersom du har en slik kan en holde den åpen mens den andre slår tenning av og på - fortsatt la tenning være på 3-4 sekunder hver gang. Stopp når det kommer bensin ut lufteventilen, prøv da å starte motor. 

Hold en fille over lufteventilen, kan sprute noe når bensinen kommer ut. Enda bedre er det å skru ut ventilen og kople en slange på, ventilen skrus ut med samme verktøy som man bruker på dekkventiler.

Illustrasjonsbilde under

IMG_20210515_101515.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ingenting ut? Ut av hva - og eksakt hva har du gjort hittil? Litt enklere å følge deg om du forteller hvor du er ;)

Du skrive at pumpe, filter og slanger er byttet, hva ble byttet etter at bilen sist ble startet? Bare for å sirkle inn hva du må se mer nøye på...

Har du sjekket om pumpa faktisk gir bensin? Dersom ja, kommer det bensin ut av bensinfilteret når pumpa går? Filteret er ofte retningsbestemt, samt har de enkelte ganger innebygget trykkregulator! Dersom ja også her, så er det vel kun igjen slanger/rør mellom filter og fuelrail du må sjekke, tviler dog på noe er galt der. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår