Jump to content

Subaru Impreza: Varsel for åpen dør i dashboard selv om alt er lukket

Rate this topic

neftedal
 Share

Recommended Posts

Hei,

lampe for åpen dør lyser i dashboardet på min Subaru Impreza (2011) selv om alle dørene er lukket. Dette fører til at jeg heller ikke får låst dørene med nøkkel, men må låse hver enkelt manuelt. Får låst opp med nøkkel, men ikke i lås. Har fått noen til å sjekke med diagnoseverktøy som sier at det gjelder begge dører på høyre side. Feilen er der fortsatt dersom dørsensorene på venstre side flyttes over på høyre side, så antar at dørsensorene er ok.

Noen som vet noe om denne type feil? Hvor går ledningene fra dørbryterne? Er det en egen modul et sted hvor jeg kan forsøke å plugge om ledningene ved kilden for å eliminere at det er elektronikken som har feil? Og til slutt; noen som eventuelt vet om et verksted i Vestfold som kan feilsøke på dette uten at det drar alt for mye ut i tid?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By krler
      Har en Citroen Jumpy 2012 modell hvor den digitale kilometertelleren har blitt defekt. Når jeg starter bilen og bilen er kald viser kun halve sifferne. Altså øverste del av sifferne lyser ikke. De starter først å lyse når bilen har stått litt og blitt varm. Er det noen her som har vært borti dette før og muligens vet hva det kan være? En dårlig kobling eller noen pærer som kan skiftes?  Har sjekket opp nytt instrument (hele instrumentet med speedometer bensinmåler osv), men er kjipt å skifte dette når jeg ikke vet om det kommer til å utgjøre en forskjell.
    • By Skjærbus
      Hei!
      Jeg har en 1995 200E (W124) som jeg har mistet IR-nøkkelen til, dvs at den har sentrallås, alarm og startsperre. Nå viser det seg at det ikke kan skaffes ny nøkkel (?), så jeg må koble bort startsperra. Jeg har forstått det slik at startsperra er på høyre side under baksete, og har hørt at man skal laske nr 24 og 27, men ledninger er ikke nummerert...
      Noen som har erfaring med dette?
    • By Kakebaker
      Hei på dere.
      Jeg lurer fælt på mulighetene for å turbolade en EJ16 motor (og/eller EJ18.)
      Er litt ny til nettopp dette så jeg lurer mest på muligheten til å få dette EU godkjent, og den generelle gjennomførbarheten av et slikt prosjekt i Norge. Ellers er det fint med tips til alt av praktiske ting; tips til sett, tips til trykk, fallgruver, prisannslag etc. 
      Jeg vet at for når det kommer til hk hadde en EJ20 ol. vert meget bedre, men jeg liker tanken på å se hva man kunne fått ut av de små EJxx-ene. 
      På forhånd takk for svar.
    • By Kristin-nord
      Subaru motorer, til pickuper igrunn.. Det er vel 5 stk, noen girkasser og annet småplukk :) legges ut for en kompis av min far. Han kan kontaktes på 97675843. :)
      Det selges kjapt da det haster og pris deretter. 
      Det er ingen vits å bruke meg som «mellommann», da jeg også må bruke en mellommann. Ring han og snakk :)
      legger ved de to bildene jeg har.

• Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy