Gå til innhold

Volvo 740. B 230 K

Ranger emnet


OsloVolvo740

Anbefalte innlegg

Min Volvo 740 stoppet på motorveien i 70 km/t . Jeg fikk ikke start på bilen igjen. Jeg har byttet rotor, fordelerlokk og kjøpt nye pluggledninger. Alt det elektriske fungerer. Når jeg prøver å starte bilen kommer det flammer ut av forgasseren . Jeg har tatt av registerreimdekslet å sett at registerreimen er hel . Videre har jeg målt kompresjonen i sylinderne . Det var avvik på de 2 innerste sylinderne . Tørr test var sylinder nr1 14 bar , S nr 2 13 bar , S nr 3 7,5 bar, S 4 7,5 bar . Våt test med innsprøytet olje . S nr 1 14,8 bar , S nr 2 13,5 bar , S nr 3 9,5 bar , S nr 4 8 bar . . Oljen er svart . Kan ikke se at motorblokka har kokt. Det tyder på at det det ikke er kjøleveske i oljen eller at toppakningen har kokt . Det er 5 år og 21000 km siden jeg har byttet registerreim. Etter boka skulle jeg ha strammet registerreima nå . Kan registesterreima ha hoppet over et hakk ?  Kan jeg prøve å stramme reima selv om den stoppet eller må reima innstilles på ny ? Ville ikke en slakk registerreim kommet med forvarsel ? Jeg har også tenkt på at termostaten kan være ødelagt . Kan det være selve fordeleren som er ødelagt ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår