Gå til innhold

Coating eller ei på ny bil! (svart)

Ranger emnet


Fiv24

Anbefalte innlegg

Hei.

Har endelig fått æren av å handle helt butikkny Bil, av Typen Tesla Model 3. I den sammenheng klarte jeg ikke dy meg i å ha svart tilvalg i lakken (tross det menes at dette er den svakeste lakken). Dype ''Blacked out'' biler er noe av det grommeste jeg ser, så jeg gikk naturligvis i denne fellen. Jeg trodde ikke jeg var helt ny i bilpleie-Gamet, da jeg har drevet en del med dette på andre biler jeg har hatt. Men har nå skjønt at jeg tydeligvis har blitt utdatert på den fronten like vell. Tidligere har jeg vasket forhånd, brukt clay-kluter/barer, en hel del forskjellige metal/veipartikkelsfjernere osv., for deretter å polere og vokse som fra gammelt av. Men nå ser jeg at ''Coating'' med en keramisk lakkforsegling er det nye, og veldig omtalt av forskjellige ''bilpleieeksperter''.

Grunnen til at jeg kanskje blir litt skeptisk, er at jeg finner mye av leverandører, og produsenter som omtaler dette som et nært himmelsk produkt, men veldig få førstehåndserfaringer fra folk som faktisk har skrevet/sakt noe om det er verdt det. Det er jo en relativt kostbar investering å gjøre, i alle fall når man skal få noen til å utføre det for seg. 

Så spørsmålet mitt er om det finnes noen her inne som har denne førstehåndserfaringen, som kan komme med uttalelser om det har vært verdt det, hvilke produkter og leverandører de har brukt etc. Eventuelt om det er noen som har noe andre forslag til å forsegle/beskytte kjekslakken på min nyinnkjøpte Radiobil 

PS. hvis dette er feil forum/emne så flytt den gjerne, eller gi meg et hint om hvordan jeg kan gjøre det selv.

PEACE! 

Edit: Ser jo selvfølgelig at det ligger et Bilpleie emne på forumet nå. Hvordan kan denne flyttes enkelt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår