Gå til innhold

Priser. Montering av ekstralys.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Sånn ca 10000,- pr bil? 

 

Ja jeg tenker orntlig anlegg med bryter. 

 

Jeg har jobbet med montering av ekstralys semiproft I noen år. 

Først noen år for meg selv og så ett par år for ett firma og ellers har jeg holdt på på hobbybasis. 

 

Nå tenker jeg å ta meg betalt for jobben jeg gjør men jeg aner ikke hva jeg skulle ta betalt og hvordan beregne dette. 

Har brukt å ta 1500,- pluss materiale. For en enkel montering av en Lysplanke eller bøtter. 

4 sett med Ryggelys på liten lastebil tok en ganske mye mer tid enn enkle ekstralys. 

 

Uansett ble det ikke store fortjenesten igjen etter mva og slikt. 

Så jeg tror jeg selger meg for billig :/

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig montering av ekstralys hos oss, på enkel skiltbrakett koblet opp uten bryter tar vi ca. 3’000,- inkl. mva uten materiell og lys. 

Alt annet blir individuelt utifra hvilken bil og hvilke ønsker kunden har. 
Men oppkobling av f.eks 2 ryggelys og 2 arbeidslys på en vanlig varebil hvor alle 4 kommer på ved bruk av arbeidslys og kun 2 ved bruk av ryggelys havner fort på 4-4,5t + litt avhengig av plassering av lamper, bare det blir ca. 5500,- inkl. mva i montering uten materiell. 

Jeg holder på litt på si selv, ikke med bil riktignok, det har jeg nok av når jeg er ferdig på jobb, men problemet med å tidsette slike jobber kommer av seg selv med erfaring. 
Når du har gjort det noen ganger blir det lett å anslå hvor mye tid en bruker på en jobb, og dermed kunne gi en vettug pris. 
Vet ikke om du holder på privat eller om du driver ENK/AS, men du må trekke ifra en god del på «timesprisen» opp imot et godkjent verksted. 
Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt meg på +/- 750,- men det må du jo selvfølgelig avgjøre selv. 
Driver du privat bør du enda lavere, kanskje helt ned på 500,-


 



 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår