Gå til innhold

2.0D AWD 2009 modell impreza problemer?

Ranger emnet


Sander W

Anbefalte innlegg

Hei! jeg vurderer kjøp av en 2.0 diesel impreza, og er helt fersk innenfor subaru verdenen. er det noen som vet om kjente feil med denne bilen/motoren. vet at subaru var kjent med at pakningstoffet var feilplassert under produksjon over en periode, er dette noe jeg bør passe på med denne modellen? eventuelt noe annet? står til 79 000 og har gått 132 000km. manuell 6-trinns girkasse dersom dette sier noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber sammen med en som har en sånn en og den har vært nesten problemfri så langt.  Ikke fyll diesel på Circle K og bruk jevnlig dyserens. Den høye andelen biodiesel hos Ck og kald vinter kan føre til delvis tette dyser som igjen fører til hard gange fordi dieselen ikke blir forstøvet bra nok i forbrenningskammeret. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
På 1/18/2021 den 10:49 PM, opelduude skrev:

Jobber sammen med en som har en sånn en og den har vært nesten problemfri så langt.  Ikke fyll diesel på Circle K og bruk jevnlig dyserens. Den høye andelen biodiesel hos Ck og kald vinter kan føre til delvis tette dyser som igjen fører til hard gange fordi dieselen ikke blir forstøvet bra nok i forbrenningskammeret. 

Hjelper det å bruke to-takt olje? jeg har fylt me CK 30k km, så burde jeg ikke fortsette med det eller kan jeg bruke litt to-takt olje? og hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/23/2022 den 8:19 AM, Anders Seldal skrev:

Hjelper det å bruke to-takt olje? jeg har fylt me CK 30k km, så burde jeg ikke fortsette med det eller kan jeg bruke litt to-takt olje? og hvor mye?

Nei, bruk heller noe som blander seg bedre med diesel. For eksempel QMI dieselforbedrer https://www.nettbutikk.qmi.no/produkt/qmi-diesel-forbedrer/

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår