Gå til innhold

Hva er den saken med kjøleribber på +polen på batteriet?

Ranger emnet


Rune Hystad

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Quattro73 skrev:

Shuntmotstand for å måle strømtrekk.

Ok. Årsaken til at jeg lurte, er at denne motstanden har fire kabler som går ut på baksiden av batteriet, og jeg lurte på om de har noe med glødingen å gjøre. 

Denne bilen gløder som oftest ikke skikkelig. Glødelyset lyser ganske lenge. Tyder på at det går for lite strøm. Noen ganger lyser det kort og da starter bilen fint. Alle glødeplugger er byttet til nye fra Beru. Har også byttet gløderele. Og målt motstanden til alle glødepluggene i kontakten til glødereleet, som er ca det samme som jeg måler rett på en ny glødeplugg. Men synes det var lite futt i glødepluggen da jeg testet med en ute i fri lust slik at jeg kunne se på.  Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt er det motortemperatur som avgjør glødetid, på nyere biler med power management kan batteriets gjenværende kapasitet spille inn. Prøv først å lade batteriet helt opp, gjerne natten over, og se om utgjør noen endring.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Quattro73 skrev:

Strengt tatt er det motortemperatur som avgjør glødetid, på nyere biler med power management kan batteriets gjenværende kapasitet spille inn. Prøv først å lade batteriet helt opp, gjerne natten over, og se om utgjør noen endring.

Har ladet Batteriet. Tyder på at batteriet er godt, hadde aldri fått til å starte den i dag uten. Den startet og stoppet et par ganger,  hostet å harket i dag når det var -4 grader. Når det er  + grader starter den som helt ok. Men ser at glødelyset lyser lenge uansett temp. Har en Ford 2,0 tdci med psa motor. den blinker såvidt i glødelampen i + grader, men lyser litt lengre når det er kaldt. Er forresten like glødereleer på de bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår