Jump to content

Webasto Toyota C-HR?

Rate this topic


mpal98
 Share

Recommended Posts

Hei! 

 

Jeg ser på en brukt toyota c-hr 2017 som jeg vurderer å kjøpe. Hva mener dere er best å installere av defa eller webasto på den? Har tilgang til strøm hjemme, men ikke på jobb. Hvordan er det med webasto på den? Går bilen tom for strøm med mye småkjøring? Bruker den mye drivstoff? Hva kan forventes av feil på disse? Koster det mye å få montert på et verksted? Til info: Har ikke mye snøring på bil. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mitt beste råd er egentlig å kjøpe en bil som alt har parkeringsvarmer montert. 

Ser veldig mange nyere bruktbiler som mangler dette. Det koster gjerne 5 tusen kr ekstra når bilen er ny, men å ettermontere det kommer fort opp i 25-30 tusen.  

En parkeringsvarmer som for eksempel Webasto eller Eberspächer som er de to store innenfor dette kommer som sagt på alt fra kanskje 20-30 tusen alt ettersom hvordan du vil ha det. Det billigste alternativet er som regel med et tidsur montert i bilen, mellomste alternativet er fjernkontroll og det dyreste er styring via app på mobilen. Da snakker vi fort 30 tusen ++. 

Disse varmerne bruker gjerne 0,4-0,7 liter i timen litt avhengig av størrelse. Levetid før varmeren ryker kan være alt fra 1-4 vintere avhengig av bruk. 

En overhaling av disse koster gjerne 4-5-6 tusen, litt avhengig av hvor på bilen den monteres og hvor kronglete det er å demontere den. 

Det er dyr luksus, men virkelig verdt det når det er 15 minus og kollegaene skraper is mens du bare kan sette deg inn og kjøre i en varm bil. 

Disse drives på strøm fra bilen, så bilbatteriet bør vedlikeholdslades 2-3 ganger i løpet av vinteren. 

Det er ikke så mye å si på Defa, det er jo betraktelig billigere og gjør noe av den samme jobben, men veldig upraktisk med den ledningen. 

Er nesten lommeboka di som må bestemme dette. 

14 Opel Insignia Country Tourer 4x4 

 

Link to comment
Share on other sites

Enig med opelduude her, ingenting er mer fantastisk en Webasto der motor og kupe på bilen er varm før bruk, men må tillegge en opplysning. Defa var en gang bra greier, slik er det desverre ikke lenger. Langt derifra. Har på jobben veldig mange motorer med Defa motorvarmer montert, disse ryker støtt og stadig. Ofte brenner pluggen opp på de også, altså tilkopling mellom kabel og motorvarmer. Dette gjelder slangevarmer type 759, om blokkvarmere er like ille kan jeg ikke uttale meg om. Så er det Defa sine nye ladere, ryker i ett sett, gjelder Defa multicharger 1×20 og 2×20A. Fraråder alle å kjøpe slangevarmer 759 og Defa multicharger.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By robertm
      Hei, jeg har en TOYOTA AVENSIS (08 mod, D-4D motor) med regnr NF 29799
      Jeg skal bytte ABS-sentral på bilen.
      Jeg fant én brukt online med delnr. 44540-05050.. vil den passe bilen?
      Hvis jeg ikke tar feil så er original dele nr. 44050-05110 og 44050-0511 til bilen.. Stemmer det ?
       
       
      Mvh Robert.

    • By JoVaagh
      Hei,
      Nykommer på forumet.
      Har forsøkt å kontakte Møller for å finne ut om denne (se bilder) vil fungere/passe i en Passat CC 2010.
      De fant ikke delen i systemene sine, og kunne ikke svare meg på det.
      Den har jo et VAG delenummer, så synes det hørtes rart ut men..
      Varmeren som står i bilen hos meg (original med fj.kontroll og styring i bilen) er helt død. Får ikke respons fra enheten heller.


    • By larsit
      Hei!
      Noen som kjenner til hvilken kanal en skal bruke til å låse opp "webastoen" på   Amarok 2013/2014?
      det ser ikke ut til å være Channel 42 på Amarok.
      Feilkode: 02251 - Heater Unit Locked

      Eg bruker Ross-Tech vcds kabel.
       
      Se også bilder.
       
      på forhånd takk for hjelpen :)
       
      Mvh
      Larsit
      02251 - Ross-Tech Wiki
        wiki.ross-tech.com


    • By pettergulbra
      Hei
      Har en Touran 2012, der fjernkontrollen plutselig ikke fungerer. Skiftet batteri. Hjalp lite. (Tror det er slik T91 fjernkontroll, minner veldig. Og det er orginal montert etter hva jeg vet) 
      Den blinker bare grønt, uansett avstand til bil. Har også prøvd å ta sikring 11 i motorrommet da det dukket opp et sted. For så å trykke off i noen sekunder etter denne var satt inn igjen. Prøvde med og uten start på motoren. (mulig jeg ikke har tatt riktig sikring, da det ikke er sikringsoversikt i lokket eller i håndboken) 
      Hva kan dette være? 
      Har fungert til og med Juli, kjører alltid webasto par tre ganger i løpet av sommeren. Håp om at det utvider levetiden. 
       
      Petter
    • By Thomas l
      Hei;)
      min 07 mod auris 1,4 d. Mmt. Har vert pålitelig i mange år. Men nå i det siste har den begynt og fuske litt. Bilen ville ikke starte etter en stopp på en bensinstasjon for et par mnd tilbake, (Samme dag ble det utført en lett motorvask) Uansett hva jeg forsøkte var det ikke en lyd. Men alt fungerte normalt og ingen feilmelding dukket opp. Men starteren gikk ikke. Viking kom og banket på starteren og brukte startbooster. Bilen hadde stått og blitt kald på denne tiden. Etter og ha tatt giret fra N til E flere ganger så starten den plutselig. Viking klødde seg i huet og sa det kunne være starteren. Jeg fikk bilen til Toyota å der sto den i tre uker hvor de feilsøkte. De fant ingen feil. Så jeg byttet starteren, sjekket volten på batteriet og feilsøkt selv med diagnose verktøy. Ingen feil og finne. Enkelte dager starter ikke bilen (når den er kald) før jeg har tatt gir fra N til E et par ganger. Da fyrer den med en gang. Også kan jeg kjøre hit og dit med start og stopp. Men så vil den plutselig ikke starte igjen. Og da må jeg vente til bilen er kald og ta en quckreset (batteripol eller hoved sikring av). Da starter den igjen. Så konklusjon er uansett kald eller varm så er det ikke gitt at den starter. Men gir frem og tilbake er noe som tydelig har vert en faktor. Men Toyota sier dette ikke har noe sammenheng. Men de kommer heller ikke med noe svar på hva det potensielt kan være. Selvom man tar et dypdykk med diagnoseverktøy finner man ingen feil. Verken registrerte eller pending codes. Har noen opplevd eller hørt om dette før? Hvor kan jeg begynne og feilsøke, er det noe konkret? 
       
       km 270k, jevnlige servicer og vedlikehold er utført. (Har akk byttet alt av filtre, olje og kjølevæske, en vakumslange og MAF) 
       
      håper noen kan hjelpe meg her, og er super takknemlig for svar. 
      mvh Thomas. L. 
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy