Gå til innhold

82 diesel..

Ranger emnet


Lunaz

Anbefalte innlegg

Arva en flott 82 blå Jetta D 1,6 55hk av svigers for en liten stund siden, men har plutselig fått et par problemer (går det ann spør du sikkert..) Bilen har rulla 10-12 ganger rundt ekvator, men likevel går den på under halvliteren og fyller ikke på mer enn 1/2 liter olje i mnd..

 

Har finne ut at jeg trenger en dynamo, da det ikke er kontakt mellom børstene og dynamoen. Bilen lader ikke, så jeg regner med at det er det som er problemet.

 

Og mens jeg sto på tomgang for å måle om dynamoen ladet, delte plutselig eksosanlegget seg i 2.. En ulykke kommer skjelden alene.

 

Så, nå trenger jeg en dynamo, og et eksosanlegg. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Noen som har disse delene liggende, eller kan hjelpe meg med tlf nr til noen som kanskje har?

 

Norskbildelsenter skulle ha 500 for en brukt en, men de visste ikke helt om den funka.. Det tar jeg ikke sjansen på..

 

Har finne et eksosanlegg til en 84 og 86 mod, Noen som vet om de passer på en 82?

 

Her er et par bilder av det flotte dieseldyret :D (og et par av det som ikke funker...)

 

 

 

04.jpg

 

01.jpg

 

02.jpg

(som dere kan se så er den ene helt nedslitt, der børsten skal ha kontakt. den andre er helt fin)

 

03.jpg

(BROOOOM)

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ser at biltema har eksosanlegg til bilen din.

fremre eksosrør 149kr

mellom lyddemper 198kr

bakrelydedemper 449kr

monteringssett 149kr

 

ser også at dei har laderele til jetta diesel. men det kommer ann på kva dynamo du har. nokre dynamoer har laderele og børster i ett, nokre har bare børster og nokre bare laderele. viss du ha bilde av børstana så kan me sikkert sjå kva er det du har.

ta ein tyr til ein bildele butikk og spør om dei har nye børster. ta gjerne med dei gamle slik at dei veit kva du skal ha.

nye børster vil kosta deg ca 2-300kr.

 

ang. eksosanlegget ville eg ha bare kjøpt eksosanlegg i "løs vekt". det kan bli billigare.

lykke til med mekkinga

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært til en "ekspert", og han sier jeg må kjøpe meg en ny dynamo. Der som børstene skal ha kontakt inne i dynamoen, er det helt nedslitt. Koster mer å overhale enn å kjøpe en ny uoriginal på BilExtra. Der skulle de ha 1000kr inkl. moms. Men jeg har ikke lyst til å bruke så mange penger, når man helt sikkert kan finne en brukt en plass. Men har ringt rundt, og ingen napp til nå. Har bytta regulator og børster (som sitter i ett), men det funka ikke.

 

Biltema var et godt tips! :) Hadde ikke regna med at de hadde eksosanlegg til en sånn bil, men det er kanskje nettopp til sånne biler de har deler til...

 

Ellers, har noen en dynamo som passer, vær vennlig å send meg en mail :)

 

fetil@start.no

 

05.jpg

(et litt uklart bilde av dynamoen, og litt slitt på midten..)

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår