Gå til innhold

Mondeo 2009. Skrapelyd ved bremsing i 30 kmt i bratt bakke


jens-kristian

Anbefalte innlegg

Hei på dere. Jeg har fått en lyd i bilen min etter at jeg kjører ned en bratt bakke i sakte fart og bremser forsiktig. Dette kommer ikke alltid frem. Men jeg har merket dette nå spesielt di to siste dagene i en spesiell bakke. Jeg kjører veldig forsiktig og bremser forsiktig nedover. Da kommer det en lyd som minner meg om et deksel som skraper inntil noe. Litt lengre ned i bakken er det ingen ulyd. Bremseklossene mine er det meget i gjen på. Denne lyden kommer bare frem når jeg kjører nedover i en bratt bakke. Dette lurer jeg veldig på. Noen som har vært borti dette med sin mondeo tro? Litt vanskelig å vite om det er bak eller foran faktis. Er litt i villrede da jeg ikke aner hva dette kan være.Hører ikke ut som slitte bremseklosser heller. Det vet jeg det ikke er.  NB det er en disel 2,0l tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er det nærliggende å tro lyden kommer fra bremsene. Bare for å ha det gjort, sjekk at deksel bak bremseskiver ikke tar borti bremseskivene. Er det ok så kan det sand/småstein mellom bremsekloss og bremseskive lage uhorvelig mye lyd. Det siste er rett og slett at det kan være alminnelig bremseskrik, noe som er irriterende, men helt ufarlig. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Quattro73. Takk for svar.   

Tror ikke det er noe som ligger på skivene mine. Det har jeg hatt før og det piper og skriker ja. Hører ut som deksel som som legger seg inn til? som sakt veldig mye bremseklosser i gjen så det ligger ikke her. men du nevnte dekselet bak skivene. Er det bremsedeksel også fremme på mondeoen min tro eller er det bare bak? sikkert dumt spørsmål men jeg har bare hatt biler med bremse skjold bak (eldre biler) Nb! lyden kommer bare når bilen skal nedover bakken og jeg bremser. slipper jeg bremsen er lyden borte med en gang(bratt bakke) På sletta eller på litt helling på veien hører jeg aldri noe selv om jeg bremser forsiktig til bilen stanser for å si det slik Har vel ikke noe med forstillinga å gjøre vel? syntes det er meget merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår