Gå til innhold

Ranger emnet


Bøllebøll

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ny på forumet, men tenkte kanskje noen har vært ut for det samme problemet som jeg har på min opel vectra c 1.8 bensin 2005 mod.

Jeg kjøpte bilen for ca 3 mnd siden, og den siste tiden har den begynt å lugge/nappe/rykke ved pådrag under 2000 rpm, den går heller ikke helt som den skal, mener den har mistet litt trekk kraft, da jeg synes den taper seg mye i oppoverbakke og ved kjøring med f.eks henger. 

 

Det virker på meg som den holder litt igjen når jeg trykker pedalen i bunn.

Forventer litt mere kraft fra en motor på over 120 hk, men mulig jeg tar feil. 

Jeg har byttet plugger for litt siden, og bensinfilter ble skiftet av forrige eier i 2016 mener jeg. 

Noen som har kjennskap til hva dette eventuelt kan være? 

Er takknemlig for tips og komment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykking ved pådrag skyldes som oftest feil på tenning (plugger/pluggledninger/coil mm) eller sensorfeil på motor. Vil anta en diagnose kan gi konkret svar eller en pekepinn, om ikke er det mulig å lese ut og analysere sensorverdier under kjøring. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Jeg tok diagnose på den forlitt siden, der kom det opp feilkoder, noen av dem forstod vi ikke, da det var uspesifikke.

Husker ikke hva feilkodene indikerte, men ble ikke gjort mere der og da. 

Det kan selvsagt være flere ting som er årsak til denne feilen, men håper noen har opplevd det samme og sittet med noenlunde konkrete tiltak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange årsaker til at motor ikke går som den skal, å anta årsak blir bare gjetting. Det lureste du gjør er å ta diagnose og noter ned alle feilkoder, slett så alle feil. Slå av tenning, start og kjør en tur der du fremprovoserer feilen, for så å ta ny diagnose - uten å slå av tenning før diagnose tas. Noter så feilkoder igjen og post de gjerne her :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår