Gå til innhold

Webasto, fjernkontroll fungerer ikke

Ranger emnet


pettergulbra

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Touran 2012, der fjernkontrollen plutselig ikke fungerer. Skiftet batteri. Hjalp lite. (Tror det er slik T91 fjernkontroll, minner veldig. Og det er orginal montert etter hva jeg vet) 

Den blinker bare grønt, uansett avstand til bil. Har også prøvd å ta sikring 11 i motorrommet da det dukket opp et sted. For så å trykke off i noen sekunder etter denne var satt inn igjen. Prøvde med og uten start på motoren. (mulig jeg ikke har tatt riktig sikring, da det ikke er sikringsoversikt i lokket eller i håndboken) 

Hva kan dette være? 

Har fungert til og med Juli, kjører alltid webasto par tre ganger i løpet av sommeren. Håp om at det utvider levetiden. 

 

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd og ikke fått det til. 

Blinker rødt da jeg prøver å kode og blinker bare grønt da jeg prøver å trykke start. 

Kun funnet denne beskrivelsen av sikringer (https://fusesdiagram.com/volkswagen/fuses-and-relay-volkswagen-touran.html) , modell stemmer ikke helt men sikringsbiks og str på sikring stemmer. Plass nr 11 og 30amp som i T91 beskrivelsen. 

Tatt ut, ventet 1 min og satt inn igjen. Venter ca 2 sek og holdt inne off i 1 sek, også prøvd uten å holde. Med og uten tenning i gang også. Ingen forskjell. 

 

Jeg som gjør noe feil? 

 

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke sikringsplassering, men hvis antennemottaker sitter på samme plass i Touran som Caddy kommer du til stikket inn på styreenheten via en åpning i dekselet under rattstamme (over pedaler og mot førersete). 

Hvis det ikke lar seg gjøre er det 2 andre utveier, parring via. VCDS eller metoden som ikke er anbefalt - ta minuspolen på batteri kjapt av/på og trykk umiddelbart på «off» og hold den inne. 

Du vil ende opp med en varsellampe for ratt og mulig ESP, men det er kun endestopp som må kalibreres, det gjøres ved å ratte fult over til venstre, så til høyre og tilbake til senter og kjøre noen få meter. Du vil også måtte stille klokke ol. igjen. 
Hvis du ender opp med sistnevnte, pass på at tenning er AV og har vært det i minimum 5 min, med alle dører lukket og kun panser åpent. 
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår