Gå til innhold

Dab+ adapter virker ikke (tiny audio c2)

Ranger emnet


Andi

Anbefalte innlegg

Jeg har et Dab+ adapter (tiny audio c2) som virker der det er bra signal. Men med en gang jeg kommer ut et sted hvor det er (normalt) signal, detter den ut og det er ingen lyd... Men det skjer bare i min bil. Jeg har testet i en venn sin bil og der virker adapteret helt fint. (Også der det er normalt signal).

Noen som vet hva som forårsaker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ofte er et problem på slike adaptere er at de sender ekstremt svake signaler (hvis det er trådløst mellom antenne og kontrollpanel) for å ikke forstyrre andre enheter, samt at det er veldig lite som skal til før signalet inn blokkeres grunnet dårlig antenne og mangel på antenneforsterker. 
Sånt som trådløse ryggekameraer, dashbord kamera med trådløs overføring til telefon, billige LED pærer uten skjerming og andre "dårlige/billige" elektrokomponenter ol. kan slå ut på DAB. 
Pass også på at strømforsyning, antennekabel og evt. signalkabel ikke ligger for tett opptil andre større strømforsyninger/forbrukere i bilen. 

Opplevde slike problemer på noen biler når DAB skjøt fart for alvor for et par 3 år siden.

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettop ut av at det er xenon lysene på bilen min, (Bmw 318d 2007) som gjør at det slår ut DAB'en. Når jeg skrur av lysene virker DAB'en helt fint. Jeg vet ikke om pærene er skiftet, pga. nylig kjøpt den brukt.

Noen som vet hvordan jeg kan fiske dette? Nye pærer?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår