Jump to content

Rate this topic

Recommended Posts

Lurer på om det er noen her som enten vet om noen som kan ta på seg ett oppdrag å lakke taket på min Toyota Corolla 2010 eller som vet om en plass jeg kan komme i kontakt med noen?

Håper litt på å slippe verksted med dette her og vil heller at en som driver med det som hobby kan fikse det.

Det startet med en rust flekk jeg fikk behandlet og fjernet, men lakkeringen ble ikke så pen, og så prøvde jeg å rette opp i det igjen uten hell. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By mnj09
      Jeg skal omlakkere mine to Octavia-dører pga besøk av en del uønsket rust!

På dørene er det idag montert plastikk-bumpers som jeg må fjerne for å komme til lakken.
      Første spørsmål er om bumperne kun sitter med lim eller også med et fysisk feste? Og om det er noen tips for enklere å fjerne disse - enn bare å dra etter beste evne?

Andre spørsmål er hvilken limtype som er best når jeg skal montere bumperne igjen - dvs lim som både fester 100% og som samtidig ikke dreper lakken under.

Håper på mange gode svar  - og hjelp... :)
    • By petter268
      Hey :)

Jeg har fjernet noen rustskader på min 2007 touran, og trenger litt hjelp egentlig. Jeg har pusset ned skadene med 1200 papir og tatt primer. Jeg bruker biltema sin utbedringslakk med tilhørende klarlakk, og det er her jeg trenger litt hjelp. Er biltema sin lakk metallic? Jeg brukte fargekoden til bilen min, som er sort metallic, men resultatet er matt sort. Jeg kan laste opp noen bilder imorgen så dere ser nøyaktig hva jeg mener. Jeg lot ubedringslakken herde 1 døgn før jeg tok på flere lag med klarlakk. Den nye lakken som er fra biltema er "ru" og det ser veldig ut som det er matt sort som er blitt brukt. Fargen fra biltema er riktig, men er kvaliteten langt fra god nok til å få en blank og god finish? Jeg trenger ikke et 100% bra resultat, men 90-99 % hadde vært en fordel. Nå vil jeg si resultatet er 40%, hehe.

Jeg tenkte å prøve på nytt men med bedre lakk spray og 2k klarlakk. Bilen er 2007 mod, men lakken er ganske fin til å snart være 10 år. Men jeg vil at resultatet skal være like blankt som den 10 år gamle lakken. Er det noen grove feil jeg har gjort, eller det biltema lakken som er grunnen? Tenkte å kjøpe lakk fra drammen, haraldsen farvehandel. 

http://farvehandel.no/no/forsiden/nettbutikk/til-bilen/billakk/spray

• By snus9999
      Hei!

Bestemte meg for og ta noe rust venstre hjulbue, pussa det helt ned, sparkla, la på primer etc! Det ble bra helt til slutt når jeg skulle lakkere.
      Fikk meg den overraskelsen når jeg tok av maskering teipen! Jeg fikk selvfølgelig kant etter teipen av nye lakken hele veien Gikk så rett inn på google og leste / så på videoer at jeg selvfølgelig har maskert feil, men men det var for seint da Kom frem til det at jeg skulle egentlig bretta teipen, eller bare maskert sånn at jeg fikk noe lakk støv utenfor sånn at jeg kunne polert det ned!

Så nå kommer jeg inn hit da om noen proffe råd! Er det mulig og få det bra igjen? Og få ned lakk kanten etter lakkering? Få jevna det ut til den gamle lakken? Er veldig frustrert nå!

Lest litt om det, jeg har forstått det sånn at jeg skal våt slipe med p2000, så rubbing, og så polere? Er dette riktig? Men jeg er usikker på fremgangsmåten, skal jeg våt slipe over hele der jeg har lakkert inkludert gammel lakk og kanten? Eller bare jobbe med der kanten er?
      Skal jeg evt ta på noe klarlakk etter p2000 / rubbing? Og polere til slutt? Må bare spørre, er helt grønn nå

1. Våt slipe med 2000p
      2. Rubbing med Farecla G3 / G10? Høres dette produktet greit ut? Det var det produktet jeg google meg frem til som jeg evt kan bruke. Kom gjerne med andre produkter som funker?
      3. Polering, noe anbefaling av produkt som jeg kan bruke?

Tusen takk om noen vil hjelpe meg på vei?
    • By Mateng2
      Hei. har en mazda 6, stasjonsvogn som jeg må gjøre noe med fargen på. det har blitt bytter ut frontfanger og skjermer i andre fargenyanser, så nå ser det ikke spesielt bra ut. jeg er da usikker på hva jeg bør gjøre med dette. det er noe rust, på bakluka ved lykta.

jeg har fått tilbud på at en person kan helfoliere den i blank folie, smat at han sandblåser rusta, grunner osv dette. det skulle han ha 13000 for, noe jeg ikke synes var så veldig dyrt.

hva kan jeg forvente av denne folien, blir det å se ut som vanlig lakk, med mindre man gransker det nøye? pris er et viktig tema her, da jeg er student og ikke kan bruke haugevis med penger.

eventuelt blir det å hellakkere bilen, eller lakkere de delene som har feil farge. det gjelder 2 skjermer, frontfanger og en dør. hvor mye kan jeg forvente at dette skal koste? det er mulig noe oppretting på bakluka også, for meg så er det mulig å bare legge folien over dette, hvis det lar seg gjøre.

kom med innspill, er veldig usikker. si også fra hvis det er noen her som tar på seg sånt for en billig penge.

legger med link av bilen:
      http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=2043222&finnkode=60046585

• By SHA
      Hei!

Vet ikke hvor mye aktivitet det er på dette forumet, men prøver allikevel.

Har lenge vært på utkikk etter en "pre-1974"- modell 911 nå. Da disse er såpass sjeldne og dyre har jeg begynt å tenke på å tilbakedatere en nyere versjon (dvs. bygge om karosseri med deler fra en tidligere "long-nose"). En bonus ved en slik ombygging er jo at man får en nyere, mer pålitelig bil, mindre utsatt for rust etc.

Vet dette er populært i USA/california spesielt og sikkert mange andre steder. Er usikker på hvor utbredt dette er her i landet og ønsker å komme i kontakt med folk som har erfaringer de vil dele. Vet noen om gode verksteder som har gjort tilsvarende?

Hvor mye vil noe slikt koste i Norge? Det vil være snakk om å skifte skjermer, bakluke/panser samt støtfangere. Det vil bli nødvendig med noe sveisearbeid for tilpasning av panseret og evt bakluke. I tillegg kommer lys evt. kromdetaljer, speil etc. og lakkering selvfølgelig. Det er ikke snakk om å bygge en ren kopi av en tidligere modell, så det er ikke nødvendig at alle detaljer er helt riktige. Tror heller ikke jeg kommer til å gjøre noe med interiøret med det første. 

Vet det produseres karrosserideler i glassfiber til formålet, men er usikker på hvor bra disse er ift. passform og overflate. Alternativet er da originale karrosserideler, men dette blir nok meget dyrt og mulignes vanskelig å finne?
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy