Gå til innhold

Clutch sluttet å fungere 45 minutter etter service...

Ranger emnet


Mortegr

Anbefalte innlegg

Har en V60 2012 som jeg er superfornøyd med. Hadde den på service igår. Da jeg kjørte hjem, stoppet jeg innom treningssenteret en tur og påvei derfra så sluttet plutselig clutchen å fungere... fikk ikke bilen ut av 3. gir etter jeg svinge av på veien. Stoppet bilen og motoren, og da kunne jeg gire inn og ut. Valgte 2. gir/, startet bilen og fikk lurt meg hjem de siste km hjem i snegle-fart med nødblink på. 

Så den er nå altså umulig å få inn/ut av gir sålenge motoren er igang. Hva kan være årsaken til dette?
Ser at de på servicen har byttet bremseveske, så trodde først at det bare var fylt på for lite, men beholderen ser full og fin ut.

Noen som har tipps til hva som er greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er luft, for clutch kretsen har ikke noen «flyt» av bremsevæske, den går bare frem og tilbake. 
Hadde det vært luft hadde problemet vært der umiddelbart. 

Tipper feil på enten slave eller feil på trykkplate/lamell. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du like mye motstand i pedalen som det var når det var i orden, så er det nok selve clutchen som er utslitt eller at det har skjedd noe med trykkplate eller lamellplate.   

Er det feil på slave eller hovedsylinder på clutchen så detter som regel pedalen rett ned i gulvet bare ved lett berøring. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår