Gå til innhold

Gløde lampe blinker

Ranger emnet


Raymond73

Anbefalte innlegg

Har en Golf Alltrack 2,0 tdi 184 hk, 2015 modell. Av og til begynner "glødelampen" og blinke og motoren mister effekt og går i nødmodus. Jeg stopper/ starter bilen og lyset er borte og alt virker som det skal. Kan gå mange dager da alt er ok, men så plutselig kommer "glødelyset" tilbake og bilen går i nødmodus igjen. Det kommer på under rolig kjøring og ikke ved gasspådrag. Kommer gjerne på  igjen om morgenen når jeg starter bilen og begynner å kjøre. 

Noen som har opplevd det samme og vet hva problemet er ???

 

Ikke garanti lenger på bilensom er gått 106000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Quattro73 skrev:

Det er umulig å antyde hva som er galt, kan være hva som helst. Dog, en diagnose vil fortelle eksakt hva som er galt. 

Sjekk i linken om det er noen nær deg som kan hjelpe, 

 

Hei. Har hatt bilen inne på et VAG verksted. De finner feilkoden, men finner ingen feil.... trur jeg må prøve et annet verksted.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Har vært å fått 2 stk feilkoder, da motorlyset kom på, blei borte igjen etter å ha ståt i ro en stund. Har nettopp hatt av alle kontakter og sprayet med electrorens for å fjerne evt dårlig kontakt. Fikk ikke løs en kontakt som står ovenfor turbo på en "plast/ gummi" slange.

 

Feil Kode: P256400 og P256300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, _waldemar skrev:

Quattro73 har alt sendt deg tips på de to feilmeldingene du har oppgitt,

 

Ja, men de kodene var på en feil som har dukket opp en senere etter at bare gløde lyset lyste.... så det var derfor jeg spurte hva det  kunne være for noe annet som gjorde at gløde lyset blinket. Hadde gløde lyset for 1 gang 1 mnd før motorlyset kom på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt oppe alle kontakter og sprayet med electroclean, alt virker tydeligvis nu. Har kjørt 14 dager uten flere feil koder, og byttet i går trykk sensoren (manifold pressure/boost sensor). Så en på youtube som hadde samme feil som byttet sensoren. Så får æ krysse fingrene og håpe alt er i orden nu.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår