Gå til innhold

E300de (2019) Rykker i drivlinje ved oppbremsing


Håkon S

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte en helt ny mercedes E 300de fra forhandler nå i mai (4 mnd siden). Fra starten av har bilen hatt et sporadisk problem med at det rykker relativt kraftig til i drivlinje under nedbremsing, typisk når hastigheten reduseres til ca 30-20 km/t og bilen skifter fra 3. to 2. gir. Noen dager merker jeg ikke noe til dette, men andre dager så kan dette oppleves flere ganger på samme kjøretur. Det rykker til såpass at passasjerer som er med kommenterer dette. Jeg har vært innom forhandler fem ganger nå for å løse problemet. De har funnet feil i programvare og oppdatert dette uten at det har hjulpet... Jeg har også vært på kjøretur med teknikker to ganger.  Fikk fremprovosert rykkingen flere ganger på den ene turen, og teknikker var klar på at bilen ikke skulle være sånn. På den andre turen fikk vi ikke framprovosert feilen... nå begynner ordlyden fra forhandler å gå mer i retning av at det er sånn bilen skal være,  noe jeg ikke er enig i... 

Har noen av dere vært borti noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Har en bekjent som har E300de. Det er mer av dette på den enn på min E350e. Det har sannsynligvis noe med at din bil er dieselhybrid. Det er mer motorbrems fra den enn en bensinhybrid. Avstemmingen av girkassen er dermed annerledes. Kan ikke si at det er veldig ofte det oppstår hos meg, så noe stort irritasjonsmoment er det ikke. Det oppstår oftest hvis jeg plutselig må bremse fort opp f.eks. for en fotgjenger som kommer brått på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår