Jump to content

pcv valve ? Trenger hjelp til og finne en del :)

Rate this topic


nicklas_3210
 Share

Recommended Posts

Hei. 
Har et problem med bilen som jeg har funnet ut er mest sannsynlig en pcv valve , (positive crankcase ventilation)

Men klarer ikke på noen måte og finne ut hva den delen heter på norsk for og bestille den. Har søkt over alt og prøvd så godt jeg kan til ingen nytte. 

Nummeret på den ventilen er 1J0 973 722 og bilen er en Golf V 2007 1.6 bensin

.2048930262_golf1.thumb.jpg.580484467153fb73b7b13ca800767b80.jpg649066527_golf2.thumb.jpg.2ec1de4977555e6ba40cb82e78dba450.jpg955252516_golf3.thumb.jpg.060b87c00528240d2cec2fbacefea7a4.jpg 

På forhånd tusen takk for svar :D 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Cathu
      Hei
      Jeg har en 2014 passat alltrack 2 TDI  automat med 177hk. Og serdeles dårlig peiling på bil.
      Nå må jeg bytte dynamo, og jeg sliter litt med å finne korrekt. Det som sitter der nå er en bosch 180. Men når jeg ser etter en ny så ser jeg fler er merket med "for biler med start-stop funksjon" eller "for automatgir" har dette noe å si?
       
    • By Larselt
      TRENGER RÅD OG TIPS!!
      Jeg kjøpte en Golf 1.2 tsi 2013 modell privat for ca en måned siden, merket fort at det var noe et eller annet som ikke stemte. For når jeg akselerer så begynner bilen å riste kraftig og lugge, dette er mest i 5. og 6. gir, fra 1500 til 2200 omregninger ca. 
       
      Var innom VW verksted og fikk sjekka opp, de fikk opp en feilkode som viste at 3. og 4. coil var noe galt med. Bestilte to nye coils og fikk bytta de selv. Men det virka som bilen blei verre og ristinga og lugginga blei verre, det virker som bilen også «skipper» litt nå også, altså bilen plutselig mister effekt også kommer på igjen under kjøring.
      Hva kan være galt? Ingen lamper eller no lyser, bilen hadde service for 6 måneder siden og nylig EU-godkjent. Hva kan jeg gjøre?
    • By HondaGASGASGAS
      Hei. Jeg kjøtre bilen min (Honda Accord 2007), helt vanlig en dag og alt virket fint. Pluttselig hørte jeg massse klikke lyder fra reler og motoren stoppet. Da jeg tok bilen til et Honda verksted sa de at ECUen måtte byttes. Og dette ville koste meg veldig mye. Jeg lurer på hvor jeg kan få tak i en brukt ECU til bilen og hvordan det er å bytte den selv? Jeg har god elektro forståelse, men ikkje så mye om bil 
    • By Loffen2020
      Hei! 

      Første gangen jeg legger ut innlegg her så vær grei og bilforum generelt, om det er feil side vær snill og gi meg hint om hvor jeg bør ta veien videre.
      ser det er mange bil interesserte her og lest utrolig mye bra her! Ofte her jeg har funnet veien igjen og igjen når jeg har lurt på noe og nå er intressen min for bmw blitt såpass stor at jeg ikke klarer dy meg lengre. 
       
      Så spørsmåle(ne) er til dere som har peiling og som har begynt uten andre rundt deg med bil.
      Hvordan startet dere? Hvor vanskelig er det faktisk og skru motor?  Hvilke motor anbefaler dere for en som for første gang skal ta i en skiftenøkkel og hvilket skrusett og ekstra utstyr anbefaler dere? Og hva er minimums budsjettet på utstyr?
      Mvh ungdom som har sett lyset og ønsker bytte ut gaming med å skru motor! 
       
      NB! Takker for alle seriøse svar :D
    • By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 
       
      Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy