Gå til innhold

Kjøling Audi 100 2.6

Ranger emnet


quattro75

Anbefalte innlegg

Hei. Radiator nedre del er kald og nedre kjøleslangen er kald. Mistenker sterkt termostat. Den ble byttet sammen med regreim for to mnd siden av en mekaniker. Er det mye jobb å bytte på disse motorene? Må man av med reima. Eller kan man få ut termostat uten å fjerne regreim? Finnes det en video på YouTube med forklaring? Gjelder en Audi 100 c4 2.6 1993 modell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en Audi 100 c4 2.6 1993 modell. Jeg skrev innpå her angående problemer med kjøling. Det viste seg at det var luft i kjølesystemet. Jeg parkerte bilen med fronten høyere opp og skrudde opp lokket til ekspansjonstanken og satte varmen på fult på nivå en. Det kom masse bobler og etter hvert ble nederste kjøleslangen veldig varm og kjølevifta startet, men det er nok mer lufting som må til. Er vel noe lufteskruer som jeg ikke vet om så jeg tar den på møller for å få det helt i orden. Tar litt for lang tid før kjølevifta starter så er nok mer luft i systemet. Feks etter en kjøretur og kjøre opp en lang bratt bakke opp til meg så må bilen stå i minst 5 min på tomgang før kjølevifta starter og det har ikke de andre bensin bilene jeg har hadt gjort, dem har startet med en gang så det henger igjen litt luft i kjølesystemet enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftehull på slange som går inn til varmeregister, lite hull litt innpå på slangen, trekk slange litt av slangestuss og du åpner for lufting. Ta av deksel bak torpedovegg og du ser slange med hull.

Igjen, ikke nødvendig å starte en ny tråd hver gang du spør - så lenge problemstilling er den samme. Slo de derfor sammen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår