Gå til innhold

BMW som plutselig ikke vil starte.

Ranger emnet


Sveinung Kristiansen

Anbefalte innlegg

Kona kjørte bilen til sin mor og lot den stå i noen timer mens hun gikk tur.
Da hun skulle hjem igjen, starter ikke bilen. Starteren går men det virker som om bilen ikke får drivstoff.
Før jeg bruker 40000,- kroner til på bilen... Hvordan kan jeg finne ut om pumpa i tanken fungerer som den skal (Jeg kan skru bil men har skrudd lite på BMW)
 
Dette er feilkodene jeg får når jeg leser av "bimmer-tool" appen via OBDII. 

Link til bilinfo hos vegvesen.no

Får bare tyske feil beskrivelse. Bilen er bruktimportert. 


MOTOR (!) [Engine]

 
42E2 Umschaltung Raildruckregelung PCV
 
4B10 (1278) Laufruheregler
 
49F2 Unknown fault code
 
4992 Unknown fault code
 
3F62 (0500) Fahrgeschwindigkeitssignal ueber CAN
 
4660 Versorgungsspannung
 
4661 Versorgungsspannung
 
4491 Steuergeraet intern 20
 
4447 Unknown fault code
 
44E2 Unknown fault code
 
4B90 Raildruckueberwachung bei Motorstart
 
------------------------------------------------------------
 
DSC (!) [Dynamic stability control] <------------------------ Denne feilen kan dukke opp mens bilen står i ro...
 
5F12 No description available
 
------------------------------------------------------------
 
----- bimmer-tool 2.181-expert -----
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar betinger at noen som kjenner BMW - gidder å svare ;) Skulle gjerne svart om jeg kunne, men på de fleste bilmerker (utenom VAG) så begrenser det seg stort sett til bytte av slitedeler - for min del.

Dog vil jeg tro at om du googler alle feilkodene så vil du kanskje få opp noe som hjelper deg videre. Er mye sannsynlig at enkelte feilkoder ikke er reelle - siden motor ikke har startet - og flere da forsvinner av seg selv. Slett alle feilkoder, av med tenning, forsøk å starte og ta så en ny avlesing. Du står da gjerne kun igjen med feilkoder av relevans for å løse dette :) 

Mulig denne kan hjelpe https://bmwfault.codes/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke BMW men blir ikke overrasket vis du kan gå inn på bil med PC/tester går deretter inn på `tema` der du kan ta diverse aktive tester å finn fødepumpen å ta en aktiv test å lytt. Vis du ikke kan det kan du prøve å ta av slange som kommer fra fødepumpen å så ta den av å se om det kommer trykk. Men har ikke denne bilen luke under baksete så du kommer til denne pumpen?Vis denne pumpen er dårlig er det vanlig du får opp railtrykk feil + en masse andre feilkoder som ligger i diesel kretsen. BMW  er ikke dritt , men kan være vanskelig å feilsøke på ja..  :-)  .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår