Gå til innhold

Kjøling

Ranger emnet


quattro75

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Audi 100 c4 2.3 aar motor 1992 modell. Temperatur måler i instrument panel fusker og mistenker temperatur giver /sensor er kaputt. Den sensoren sitter frampå oppå motoren på venstre side. Kjølevifta slår sjelden inn også så er redd for overoppheting av motoren. Den sensoren er brun og 3 polet med 2 poler oppe og en nede. Kjøpte ny temperatur giver på bildeler. no men den var i utgangspunktet helt lik men polene satt motsatt av den gamle så den passer ikke i sporet på kontakten! Dette skal ikke gå ann. Sånn er sensorene fra eurodel også. Tips noen? Kan jeg skjære vekk litt plast fra sensoren så den passer i kontakten min? Ingen skade kan skje? Vurderer om jeg skal montere bryter på kjølevifta men trenger tips om hvordan man gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke skjære i plasten på giver og plugge den til motsatt vei - i den tro at det vil fungere. Du må da i forkant verifisere at ledningene i pluggen går der de skal, ellers kan du ødelegge litt av hvert. Ta bilde av den giveren du har kjøpt og legg til her.

Under er bilde av hvordan pluggene i giver skal være, legg ved bilde av din.

s-l300.jpg

unnamed.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo stemmer det. Jeg har nettopp kjøpt den og det var en eldre mekaniker som hadde den i mange år før meg. Han kjøpte sensoren på bildeler for to år siden. Kontakten går nedpå sensoren men bare den veien der den ikke får med seg den ene polen, andre veien går den ikke ned pga spor i sensoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en Audi 100 c4 2.6 1993 modell. Dem to kjøleviftene slår ikke inn. Nettopp byttet sensoren nede på radiator. Også byttet regreim, vannpumpe og termostat. Sitter det noen flere sensorer for kjøling på denne? Temperatur måler i instrument panel fusker. Den står mye på null men noen ganger går den opp på 90 og litt over. Jeg vurderer å koble på ei ekstra kjøleviftene på verksted. Og få en bryter inn i kupé så jeg kan starte den i køkjøring og opp bratte bakker o.l. Hva trenger jeg og hvor har dem slikt. Verksted får montere da jeg ikke er noe flink på elektrisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår