Gå til innhold

Vectra c. Vindusheiser og utvendige speiler fungerer ikke fra brytere.

Ranger emnet


Kjell Johansen

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Nytt medlem her. Jeg har en Vectra C, 2004 model som har stått ute av bruk i to-tre år. Nå, etter igjen å ha tatt den i bruk er det ingen funksjon på vindusheiser og speiljustering fra bryterpanel i dørene. Før bilen ble stående ubrukt fungerte alt. Ingen av vindusheisene fungerer fra bryterne i dørene, og heller ikke speiljustering. Tuta fungerer heller ikke, men det må jo selvsagt ha en feil på annen lokalitet enn i dørene vil jeg tro. Så mitt spørsmål blir altså om noen har ideer om hvor problemene ligger. Eller har koblingsskjema, og kan se hvordan alt dette er koblet. Finnes det noe sentralt printkort der disse feilene kan ligge? Går disse funksjonene over egne sikringskurser? Finner ingen defekte sikringer, men....Har forøvrig også problemer med å åpne bakluka (stasjonsvogn), men der regner jeg med at feilen ligger i bryteren i håndtaket. Verdt å nevne er kanskje også at låser på dørene fungerer, også på fjernkontroll.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 

På 8/7/2020 den 5:25 PM, RuneZ skrev:

Vet ikke om du har ordnet dette problemet, men vis ikke kan du prøve å ta av bryter panel for vindu,og speil styring i førerdør å gjør den ren med elektrorens . Demonter bryter å ta ut kretskortet før rengjøring. Er en feil som går igjen dette med den bryteren. 

Det hadde kommet et svar her jo :) Har ikke sett så mye mer på det nei, så takk for innspill. Vindusheiser fungerer ikke fra noen av de andre bryterene heller, men ditt forslag er en plass å begynne ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hadde samme problem med vinduer , speil, sentrallås som ikke fungerte etter og ha stått lenge, greia er enkel , det er fukt på kontaktflater  i brytere og lavspenning på under 12 v (3-5 v)av den enkle  grunn at en slipper at printplate ikke skal bli brent ved belastning ,jeg demonterte alle brytere en for en og gjorde rent med  elektro cleaner  testet brytere før jeg monterte til bake dørtrekket og ikke vert noe problem  en eneste gang  i.ettertid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår