Jump to content

Bytte bilradio fra Peugeuot iOn til Golf 2001. Hjelp

Rate this topic


ptrjor
 Share

Recommended Posts

Hei. Som tittelen tilsier trenger jeg hjelp til å finne en adapter til en bilradio. Jeg har nettopp kjøpt en 2001 Golf stasjonsvogn som kom uten radio. Dette lot seg løse ved at jeg fikk en rimelig ny og ubrukt bilradio fra min onkel som hadde byttet radio i sin Peugeot iOn. Jeg trenger da en måte å få brukt denne nye radioen (Pioneer DEH-1807ZC) i min eldre Golf 2001 mod, og vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. Radioen passer fysisk rett inn. Trenger da sannsynligvis en adapterkabel med hunkjønn som passer i Pioneer/Peugeot-radioen, til hankjønn som passer i golfen. Skal hovedsakelig bare benytte bluetoothen i den, til musikkavspilling fra tlf. 

Vet noen hva en sånn kabel heter? Prøvde å google litt, og har bare funnet motsatt kjønn av det jeg trenger på kablene, og at de heter ISO eller DIN? Går vel også evt. an å skjære av ledningene og koble dem til en annen dersom jeg finner rett kontakt. Ber derfor om hjelp fra noen som evt. kan dette bedre enn meg :)

Legger ved noen bilder av både radioen og tilkoblingene i bilen jeg skal sette den i.
 

Her er koblingene i golfen

1.jpg.1e164adc19de13fa0c802432a9051266.jpg

 

Og her er baksiden av radioen jeg vil benytte i golfen

4.thumb.jpg.49d007ee049e3d5474c38e62d36efc3e.jpg

 

Modellnr. osv på radioen

modellnr.thumb.png.c95f9721b366aebb1af9ae6496fea7c0.png

 

9.thumb.jpg.c3340e7332414af5f2ee93079de26898.jpg

 

Tusen takk!

Link to comment
Share on other sites

Alternativt forslag: Kjøp en ny Pioneer radio med BAB og Bluetooth for en drøy 1000-lapp, så får du med DAB antenne, og standard ISO kabel.

Selv har jeg en Pioneer DAB radio til 800 kroner, men da uten BT. Er imponert over hvor godt den tar inn DAB med antenna i vinduet. Sitter in en Octavia som er ganske lik Golf4. Der var det ikke plass i dybden til Pioneer med CD og BT siden de er litt dypere.

 

Bilforumet.no
Moderator: Audi - Volkswagen - Seat - Skoda - Teknisk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Larselt
      TRENGER RÅD OG TIPS!!
      Jeg kjøpte en Golf 1.2 tsi 2013 modell privat for ca en måned siden, merket fort at det var noe et eller annet som ikke stemte. For når jeg akselerer så begynner bilen å riste kraftig og lugge, dette er mest i 5. og 6. gir, fra 1500 til 2200 omregninger ca. 
       
      Var innom VW verksted og fikk sjekka opp, de fikk opp en feilkode som viste at 3. og 4. coil var noe galt med. Bestilte to nye coils og fikk bytta de selv. Men det virka som bilen blei verre og ristinga og lugginga blei verre, det virker som bilen også «skipper» litt nå også, altså bilen plutselig mister effekt også kommer på igjen under kjøring.
      Hva kan være galt? Ingen lamper eller no lyser, bilen hadde service for 6 måneder siden og nylig EU-godkjent. Hva kan jeg gjøre?
    • By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 
       
      Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
    • By Polo cross
      Hei, jeg har kjøpt en 2009 modell polo cross og jeg ønsker å bytte ut den originale radioen med et mer moderne multimediasystem. Ønsker ikke kun DAB-adapter, men med gps, radio og gjerne muligheter til å snakke i telefon. Er det noe som er mulig? Er det noen som jobber med å sette inn slike om jeg ikke får det til selv?
    • By Bernhard02
      Jeg har nylig fått min golf (VI 4WD Diesel 2009 modell) gjennom eu kontrollen. Verkstedet fant da ut at glødepluggene bør skiftes. Jeg synes selv at bilen har begynt å bli litt tungstartet. Derfor fikk jeg verkstedet til å skifte glødepluggene. Når verkstedet skulle skifte glødepluggene fant de ut at glødepluggene satt så godt fast at de var redd for at de ville knekke. Da ringte verkstedet meg , og sa at de avbrøt reparasjonen slik at jeg fikk tenke meg om, hva jeg ville gjøre. De sa at verste senario var at hele topplokket må demonteres, og dette er en omfattende jobb som fort kan koste opp mot 30.000 kroner. De fortalte meg også at hvis glødepluggen knakk så var det en liten sannsynlighet for at de kunne få den ut med det verktøyet de hadde, men at dette var lite sannsynlig. Jeg er glad for at verkstedet ikke tok sjansen siden dette kan bli veldig dyrt. Jeg kjøpte bilen, for et halvt år siden og er veldig fornøyd med bilen, og den har nylig bikket 200000 km. Jeg hadde bilen hos automester tror du det er større sannsynlighet, for at merkeverkstedet møller kan få ut glødepluggene selv om de er fastgrodde? Er det verdt å kanskje koste på bilen som er verdt rundt 60000 kr så mye? Hva blir konsekvensen med å kjøre med slitte/defekte glødeplugger over tid? Er det ofte at glødeplugger knekker, og at de må opp med hele motoren? Dette er dyrt for meg på 18 år, som kanskje må bruke så mye penger bare på å skifte glødeplugger. Hva anbefaler du meg å gjøre med denne kjedelige saken?
    • By Julian Bøe
      Hei!
      Jeg har nettopp kjøpt meg en BMW 520 e39 og tenkte å bytte ut den originale spilleren med en uoriginal spiller. Vil egentlig ikke dette da jeg syntes den jeg har er fin og passer til innteriøret. Men lcd skjermen er deffekkt. Jeg vil også ha en subb baki. Spørsmålet mitt er: hva er deres erfaring med å ha uoriginal spiller i denne bilen. Vil dere anbefale 1din eller 2din? og hvordan overgang har dere brukt? jeg forstår ikke helt dette med iso... osv... I tilleg vil jeg jo helst at multiratt skal funke. hvordan er det da med can-bus? Spilleren bør jo også helst ha phono uttak til sub. 
      Ble kanskje litt krunglete dette her, men håper på svar! Takk!
      Mvh Julian! (41364350)
       
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy